اگزینوس ۲۶۰۰ با پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ ساخته می‌شود - تکفارس 
اگزینوس ۲۶۰۰ با پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ ساخته می‌شود - تکفارس 
اگزینوس ۲۶۰۰ با پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ ساخته می‌شود - تکفارس 

اگزینوس ۲۶۰۰ با پردازنده گرافیکی اختصاصی سامسونگ ساخته می‌شود

محمدامین حیدری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 17:28
اگزینوس 2600

براساس شایعه‌ای تازه، سامسونگ تصمیم دارد تا به‌زودی پردازنده‌های گرافیکی داخلی خود را توسعه دهد که ممکن است به همراه تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ معرفی شوند.

پیش از این تصمیم، سامسونگ با شرکت AMD وارد همکاری شد تا از پردازنده‌های گرافیکی RDNA این شرکت در تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰، اگزینوس ۲۴۰۰ و حتی مدل میان‌رده آن‌ها یعنی اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده کند که انتظار می‌رود تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ نیز از این روند پیروی کند اما ممکن است آخرین تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی RDNA باشد.

اکنون دو افشاگر با نام‌های Roland Quandt و OreXDA در شبکه اجتماعی ایکس متوجه شده‌اند که سامسونگ تصمیم دارد تا به‌زودی پردازنده‌های گرافیکی خود را توسعه دهد. علاوه‌بر این، افشاگر اول به هدف این شرکت برای معرفی محصول نام‌برده به همراه تراشه اگزینوس ۲۶۰۰ در سال ۲۰۲۶ اشاره کرده است.

البته افشاگر OreXDA این اطلاعات را در سال ۲۰۲۳ فاش کرده بود که نشان می‌داد پردازنده‌های گرافیکی سامسونگ در دست توسعه بوده‌اند. به احتمال زیاد این نوع پردازنده‌های جدید سامسونگ همچنان از معماری RDNA به عنوان معماری پایه برخوردار خواهند بود؛ این امر مشابه کار کوالکام با پردازنده گرافیکی Adreno می‌باشد که یک رقیب برای محصول Radeon شرکت AMD محسوب می‌شود.

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این تلاش سامسونگ وجود ندارد اما جزئیات بیشتری ممکن است در آینده منتشر شوند. گفتنی است که یک شایعه در سال گذشته حاکی از آن بود که سامسونگ قصد دارد تا پس از تعطیلی بخش طراحی پردازنده‌ها در سال ۲۰۲۰، توسعه اینگونه محصولات را مجددا آغاز کند.

اگرچه سامسونگ کمی بعد این شایعه را رد کرد اما استفاده کوالکام از هسته‌های Oryon ممکن است این شرکت کره‌ای را ترغیب کند تا زودتر از این روند پیروی کند؛ در نتیجه این احتمال وجود دارد که تراشه اگزینوس آینده از اجزای کاملا توسعه‌یافته توسط سامسونگ بهره ببرد اما ممکن است این اتفاق در آینده‌ای نزدیک رخ ندهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید