فاش شد: سامسونگ آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 را آغاز کرده است - تکفارس 
فاش شد: سامسونگ آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 را آغاز کرده است - تکفارس 
فاش شد: سامسونگ آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 را آغاز کرده است - تکفارس 

فاش شد: سامسونگ آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 را آغاز کرده است

محمدامین حیدری
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 13:16
رابط کاربری One UI 7.0

براساس گزارش یک افشاگر، سامسونگ در حال آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 است که تصمیم دارد آن را برای سری گلکسی S24 و حتی گوشی‌های قدیمی‌تر منتشر کند.

هوش مصنوعی Galaxy AI یکی از ویژگی‌های برجسته رابط کاربری One UI 6.1 محسوب می‌شود؛ به گونه‌ای که این ویژگی با تمام قسمت‌های سیستم گوشی از کار ساده‌ای مانند نوشتن تا قابلیت‌های پیشرفته‌تر ویرایش تصویر ادغام شده است. طبق شایعه‌ای تازه، امکانات گفته‌شده با افزوده‌شدن هوش مصنوعی “Video AI” به آپدیت One UI 6.1.1 گسترش خواهد یافت.

اما به راستی نسخه بعدی از این رابط کاربری شامل چه ویژگی‌هایی است؟ اگرچه پاسخ این سوال هنوز مشخص نمی‌باشد اما می‌دانیم که سامسونگ در حال آزمایش رابط کاربری One UI 7.0 است زیرا یک بیلد آزمایشی آن توسط افشاگری به نام Tarun Vats مشاهده شده است؛ ناگفته نماند که نسخه‌های این بیلد عبارت‌اند از: S928BOXM2BXE2 ،S928BXXU2BXE2 و S928BXXU2BXD4.

رابط کاربری One UI 7.0

باتوجه به تصویر منتشرشده، S928 به گلکسی S24 اولترا اشاره دارد و حرف B نسخه اروپایی این گوشی را نشان می‌دهد. البته تمام مدل‌های اولترا گوشی نام‌برده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برند که شامل نسخه اروپایی آن نیز می‌شود؛ علاوه‌بر این، برنامه زمانی یکسانی برای سه مدل از سری S24 جهت دریافت آپدیت One UI 7.0 در نظر گرفته شده است.

آن طور که پیداست نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های گلکسی نیز آپدیت مذکور به همراه اندروید ۱۵ را دریافت خواهند کرد. گفتنی است که در ابتدا قرار بود تا سه آپدیت سیستم‌عامل برای دستگاه‌های سری گلکسی S21 منتشر شود و چرخه پشتیبانی از آن‌ها در اندروید ۱۴ به پایان برسد. با این حال سامسونگ تعداد آپدیت‌های مربوط به این گوشی‌ها را به ۴ آپدیت افزایش داد.

بنابراین سری گلکسی S21 قدیمی‌ترین نسلی است که رابط کاربری One UI 7.0 دریافت می‌کند. اگرچه گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ کمی دیرتر از نسل یادشده عرضه شدند اما وضعیت آن‌ها نیز مشابه محصولات سری گلکسی S21 است. احتمالا نسخه جدید رابط کاربری One UI همزمان با عرضه گوشی‌های سری گلکسی S25 در اوایل سال میلادی آینده و پیش از انتشار برای مدل‌های قدیمی‌تر، منتشر شود.

البته افشاگری‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌های رابط کاربری One UI 7.0 در اختیار ما خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید