تبلیغات به سرویس میکسر مایکروسافت اضافه شد - تکفارس 
تبلیغات به سرویس میکسر مایکروسافت اضافه شد - تکفارس 
تبلیغات به سرویس میکسر مایکروسافت اضافه شد - تکفارس 

تبلیغات به سرویس میکسر مایکروسافت اضافه شد

مسلم رفیعی
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - 12:00
تبلیغات به سرویس میکسر مایکروسافت اضافه شد - تکفارس 

Mixer، که در واقع پاسخ مایکروسافت به پلتفرم Twitch است، به‌تازگی اولین تبلیغات خود را منتشر کرده‌، اما به نظر می‌رسد که تنها نهادی که از این تبلیغات کسب درآمد می‌نماید، خود Mixer باشد. برخی از آگهی‌ها نیز بر روی کانال‌هایی که توسط خود مایکروسافت اداره می‌شوند، پخش خواهند شد، اما دیگر کانال‌های مرتبط مانند کانال Ninja، اکنون شاهد نمایش تبلیغات در محتوای خود هستند، البته بدون آنکه برای آن‌ها منافع مالی داشته باشد.

Mixer این حرکت را جمعه گذشته در برنامه Level Up Cast اعلام نمود؛ یک نمایش هفتگی که در مورد اتفاقات این پلتفرم است. میزبان برنامه یعنی ایتان روتامل (Ethan Rothamel) و همچنین مدیر جامعه Mixer یعنی اندی سالیسبری (Andy Salisbury) گفتند که تبلیغات همیشه بخشی از برنامه بوده است. آن‌ها همچنین ابراز کردند که افرادی که حق اشتراک ویژه ماهیانه دارند و یا اینکه در کانال‌های مرتبط عضو هستند، این تبلیغات را مشاهده نخواهند کرد.

در حال حاضر، تنها Mixer در حال کسب درآمد از تبلیغات است، حداقل با توجه به سخنان روتامل؛ اگرچه که وی برای گفتن اینکه تبلیغات در نهایت، به‌معنای حمایت از سازندگان نیز هستند، تلاش زیادی نمود (به نظر می‌رسد که این شرکت در حال حاضر مشغول بررسی نحوه ادغام درآمد آگهی‌های خود با حساب‌ شرکای خود است). روتامل در ادامه گفت:

می فهمم، تبلیغات جالب‌ترین کار نیست، اما بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که در این پلتفرم، مشغول انجام چه کاری هستید. این پلتفرم رایگان است و کاربران به محتوای آن به‌صورت رایگان دسترسی دارند و در عین حال، از سازندگان نیز حمایت می‌کنند.

زمانی که نوبت به اظهار نظر رسید، سخنگوی مایکروسافت بیانیه‌ای را ارائه داد:

ما همیشه در حال بررسی و کاوش ویژگی‌های جدید و گزینه‌های سودآور برای تولیدکنندگان محتوای Mixer هستیم، اما در حال حاضر چیز بیشتری را در اختیار نداریم.

البته مایکروسافت این سخن را نیز تأیید نمی‌کند که هرآنچه که سازندگان به دست می‌آورند، صرفاً از تبلیغات کانال‌های خودشان است.

Twitch؛ رقیب بزرگ‌تر Mixer نیز تبلیغاتی دارد، که از شرکت و شرکای آن پشتیبانی می‌‌نماید، اما در هر تبلیغ، یک افشاگری وجود دارد که می‌گوید که هر درآمد، دقیقاً به کجا خواهد رفت. اگر Mixer نیز بخواهد که چنین کاری را انجام دهد، بیشتر شبیه به رقیب خود خواهند شد، که این موضوع، به‌خودی‌خود، بد نیست. اگر هر دو پلتفرم توضیح دهند که پول‌ها دقیقاً کجا می‌رود، آنگاه مجموعه‌ای از هنجارهای پرداختی در پلتفرم‌های استریم زنده ایجاد خواهد شد، و این مسئله مهمی است، زیرا شرکت‌ها و استریمرها هنوز هم در حال کار، جهت پیدا نمودن محتوای مناسب پخش هستند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید