پدر ساتیا نادلا درگذشت - تکفارس 
پدر ساتیا نادلا درگذشت - تکفارس 
پدر ساتیا نادلا درگذشت - تکفارس 

پدر ساتیا نادلا درگذشت

مسلم رفیعی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - 13:30
پدر ساتیا نادلا درگذشت - تکفارس 

بی ان یوگاندهار (BN Yugandhar)، پدر مدیرعامل مایکروسافت، یعنی ساتیا نادلا (Satya Nadella)، در تاریخ ۲۲ شهریور (۱۳ سپتامبر) درگذشت. یوگاندهار در سن ۸۰ سالگی پس از یک بیماری تنفسی، در حیدرآباد؛ سرزمین مادری خود، فوت کرد. او در کنار ساتیا نادلا زندگی می‌کرد و همسر وی نیز؛ یعنی پرابهاواتی (Prabhavathi) که مدرس زبان سانسکریت بود، سه سال پیش درگذشت.

یوگاندهار یک بوروکرات بود و در دولت هند خدمت می‌کرد . وی عضویت در کمیسیون برنامه‌ریزی دوره نخست وزیری دکتر مانموهان سینگ (Manmohan Singh) و همچنین کار در زمان نخست وزیری نارسیمها رائو (Narsimha Rao) را نیز در کارنامه خود دارد. وی همچنین به عنوان مدیر Lal Bahadur Shastry Nation Academy of Administration فعالیت می‌کرد.

یوگاندهار به‌خاطر اخلاص و سادگی و خصوصیاتی که داشت و به نظر می‌رسد که این خصوصیات نیز به پسرش منتقل شده باشند و همچنین همانند نادلا، طرح‌های بسیاری را اجرا کرد که به نفع اقشار ضعیف و حاشیه‌ای جامعه بودند. هنگامی که ساتیا نادلا در سال ۲۰۱۴ به مقام مدیرعاملی مایکروسافت نائل شد، یوگاندهار و اعضای خانواده وی به دنبال این بودند که از توجه رسانه‌ها دور بمانند و حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

معاون رئیس جمهور هند، م ونکایا نایدو (M Venkaiah Naidu) در توییتی ضمن تسلیت درگذشت یوگاندهار، وی را به‌عنوان مأموری درست و متعهد توصیف کرد. وی در توییت خود نوشت:

از فوت کارمند سابق، شری بی‌ ان یوگاندهار (Shri B N Yukandhar) ناراحت شدم. او یک افسر درست و متعهد بود. وی برای بهبود وضعیت بخش‌های حاشیه‌ای جامعه و همچنین زندگی روستائیان هند تلاش کرد. به اعضای خانواده وی صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای روحش طلب آمرزش می‌کنم.

فرماندار Telangana، نیز به خاطر از دست دادن وی، به ساتیا نادلا تسلیت گفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید