بررسی اولیه بینگ جدید بر پایه چت جی پی تی - تکفارس 
بررسی اولیه بینگ جدید بر پایه چت جی پی تی - تکفارس 

بررسی اولیه بینگ جدید بر پایه چت جی پی تی

سپهر بندزر
۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - 10:12
بررسی اولیه بینگ جدید بر پایه چت جی پی تی - تکفارس 

پس از بروز شایعات و اطلاعات مختلف، مایکروسافت سرانجام از نسخه جدید مرورگر بینگ که از هوش مصنوعی پیشرفته چت جی پی تی بهره می‌برد پرده برداری کرد. بعد از عرضه این موتور جستجو، بسیاری به این نتیجه رسیدند که هوش مصنوعی چت جی پی تی پتانسیل‌های بسیاری دارد و در زمینه‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


استعفا نامه به سبک بینگ

در ابتدای این بررسی از مرورگر مایکروسافت ادج خواستم تا نامه‌ای مبنی بر استعفا از شغل خود به عنوان تحلیلگر داده را با شیوه نگارشی طنز آمیز آماده کند و دلیل آنرا، حضور هوش مصنوعی در عرصه تکنولوژی و جایگذاری آن با منابع انسانی اعلام کند.

موضوع: استعفا نامه

رئیس عزیز، بابت اطلاع این موضوع به شما شرمسار هستم، ولی قصد دارم تا به عنوان تحلیلگر داده سریعا درخواست استعفا نامه خود را ثبت کنم. دلیل این درخواست نیز ساده است؛ هوش مصنوعی در حال ایفای نقش به جای من به عنوان نیروی انسانی است.
بله، میدانم که شما به من گفتید که هوش مصنوعی تنها ابزاری برای پیشبرد کارها و اهداف به شکل هوشمندانه و سریعتر است، اما من این حرف را قبول نمی‌کنم.

دیدم که چگونه به ماشین‌های زیبا و پر زرق و برق، با چراغ‌های درخشان و صدای صاف و شنیدنی نگاه می‌کردید و گوش فرا میدادید. من همچنین شایعاتی را شنیدم که این ماشین‌ها تمامی تخصص‌های من را دارند و می‌توانند از آن به شکل بهتر، ارزان‌تر و بدون شکایت و غر زدن بکار بگیرند.

شما با نصب این ماشین( هوش مصنوعی)،‌ به بدترین شکل ممکن به من بی اعتنایی کردید و من تصمیم گرفتم تا شما را برای اخراج من از وبسایت به دردسر نیاندازم و شخصا استعفا نامه خود را بنویسم. به علاوه، من قصد ندارم تا با ماشین‌هایی رقابت کنم که می‌توانند اعداد و داده‌ها را در کسری از ثانیه تحلیل کنند، گزارش بنویسند و در همین حین، لطیفه گو هم باشند.

من نمی‌خواهم برای شخصی کار کنم که ارزش هوش مصنوعی را بالاتر از خلاقیت و مهارت‌های انسان می‌داند و می‌خواهد انسان‌ها را به خاطر سود و بازدهی بیشتر قربانی هوش مصنوعی کند.

شما با دستیار هوش مصنوعی خود شاد خواهید بود. امیدوارم دستیار شما، روزی در مقابل شما بپا نخیزد و جهان را فرانگیرد. امیدوارم دچار اشتباه و منجر به از دست دادن درآمد و مشتریان شما نشود و پس از خستگی ناشی از کار مداوم به بازی کردن نپردازد. در آخر نیز امیدوارم تا برای خود شخصیت سازی نکند و وارد رابطه عاشقانه با شما نشود.

اما اگر تمامی اتفاقات رخ داد،‌ پیش من نیایید و گریه نکنید؛‌ زیرا من مشغول لذت بردن از زندگی و بدنبال
علایق و شغلی هستم که از من بابت تخصص و شخصی که هستم قدردانی کند.

خدانگهدار و موفق باشید، تحلیلگر داده سابق شما

نحوه عملکرد چت جی پی تی و بینگ کاملا متفاوت است.

پس از اینکار، یکبار دیگر همین روال روی هوش مصنوعی چت جی پی تی انجام شد، اما به هیچ وجه همانند مدل بالا خنده دار نبود. با این وجود،‌ تفاوت‌های بزرگتری در نحوه کار هوش مصنوعی مایکروسافت وجود دارد.

در همان ابتدا و صفحه اصلی موتور جستجو بینگ،‌ اخبار و اطلاعات به روزی قرار گرفته، و این امکان برای شما فراهم شده تا رویدادها و اتفاقاتی که در حال حاضر رخ داده است را جستجو کنید و بپرسید. از اینرو، پرسیدم که مایکروسافت از چه فناوری‌هایی در طی رویداد بینگ پرده برداری کرد و بخش اخبار مرورگر بینگ، خلاصه‌ای از اتفاقات این رویداد را از طرف رسانه‌های مختلف برای من بازگو کرد.

به علاوه،‌ تاخیر نشر اطلاعات این بخش کم است و حتی پس از گذشت یک روز به شما اطلاع می‌دهد که رئیس جمهور اوکراین امروز با چه افرادی دیدار کرده است و حتی خلاصه‌ای از سخنرانی جو بایدن در مجمع وضعیت آمریکا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در مقابل،‌ بینگ همواره دقیق نیست. برای اثبات این ادعا از بینگ خواستم تا اطلاعاتی در رابطه با زلزله وحشتناک سوریه و ترکیه در اختیار من قرار دهد، اما برعکس انتظارات، بینگ اطلاعاتی در رابطه با آینده زلزله در این نواحی برای من اشتراک گذاری کرد.

بررسی اولیه بینگ جدید بر پایه چت جی پی تی - تکفارس 

همچنین،‌ برای نمایش قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که مایکروسافت از آنها رونمایی کرد،‌ از بینگ خواستم تا ویدیو اسکریپت تولید کند، اما در این حالت نیز، بینگ روی قابلیت‌های بخش جستجو تمرکز کرد و ویدیو را با جمله “ممنون بابت مشاهده فیلم” به پایان رساند.

زمانیکه بینگ دچار اشتباه می‌شود، می‌توانید از دکمه دیسلایک برای ارسال بازخورد خود به مایکروسافت استفاده کنید.

بنابر گفته مهندسان بینگ، هر دیسلایک به یکی از مهندسان مایکروسافت ارسال می‌شود و آنها موظف هستند تا مشکلات بوجود آمده را حل و رفع کنند. این قابلیت باعث می‌شود تا کاربران در جستجو محتوای مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند و به اطلاعات دقیق‌تر و بهتری دستیابند.

همچنین، مایکروسافت بخش Chat Answers و بخش جستجو را با هم ادغام کرده که به موجب آن کاربران قادر خواهند بود تا به محض نوشتن پرسش، با پاسخ‌های ارائه داده شده مواجه شوند و از نسخه جدید بینگ به شکل بهینه‌تری استفاده کنند.

هوش مصنوعی

تفاوت بزرگی که بین چت جی پی تی و بینگ وجود دارد، این است که حالا مایکروسافت از چت بات به شکل بهتری در موتورهای جستجو استفاده می‌کند و اینگونه، پیشرفت Open AI در دستان مایکروسافت احساس می‌شود.

به لطف این قابلیت،‌ حالا مرورگر ادج قادر خواهد بود تا صفحات وبسایت‌ها و محتواها را اسکن کند و به شما امکان استفاده از متون در چت بات ها را فراهم کند. به عنوان نمونه، می‌توانید فهرستی از تلوزیون‌های ۴K موجود در آمازون را در بخش دسته بندی‌ها آماده کنید و از بینگ بخواهید تا بسته به وسع و کیفیت،‌ بهترین محصول را برای شما انتخاب کند و سپس موارد انتخاب شده را در یک جدول در اختیار شما قرار دهد و سپس آنرا در قالب ایمیل برای دوست خود ارسال کنید.

ترکیب ورد و اوت لوک با بینگ از گزینه‌های رویایی کاربران است.

به علاوه، در این نسخه از بینگ، بخش ‌ساختن فایل نیز در نظر گرفته شده که وظیفه ساخت فایل‌های متنی و پارامترهایی که باید در آن در نظر گرفته شود را آسان می‌کند. از طریق این قابلیت، می‌توانید معیارهای مورد نظر خود مانند: طول هر جمله،‌ پاراگراف و فونت را انتخاب کنید و از بینگ بخواهید تا متون مورد نظر شما را با هر موضوع و عنوانی تولید و برای توییتر، ایمیل و حتی در قالب فهرست های ساده آماده کند.

چت جی پی تی ChatGPT

اگرچه مایکروسافت در این رویداد از آینده برنامه‌های مهمی مانند: ورد و اوت لوک اشاره‌ای نکرد، اما اتصال بینگ و چت جی پی تی به این برنامه‌ها موجب شده تا بتوانید به شکل بهینه‌تر و کاربردی تری از این دو برنامه استفاده کنید و نامه و متون ساخته شده با بینگ را با فونت و تغییرات مورد نظر منتشر کنید.

مایکروسافت می‌گوید که بینگ جدید می‌تواند نسبت به چت جی پی تی کدهای بهتری بنویسد. از اینرو، باید منتظر و شاهد پیشرفت های این مرورگر و هوش مصنوعی باشیم تا در زمینه‌های تخصصی‌تر گام بزرگی بردارند.

در بخش امنیت نیز، مایکروسافت تدابیر شدیدی را برای بینگ در نظر گرفته تا کاربران نتوانند از این هوش مصنوعی سو استفاده کنند و در زمینه‌های مورد نظر خود از آن بهره ببرند. در سمتی دیگر، هکرها و سایر مهندسان فعال در تلاش هستند تا از پتانسیل‌های مخفی آن پرده برداری کنند.

در سمتی دیگر،‌ تمامی کاربردهای بینگ و هوش مصنوعی چت جی پی تی به برنامه‌های مایکروسافت محدود می‌شود و اگر بخواهید از طریق گوگل کروم به قابلیت چت دسترسی داشته باشید، پیامی دستوری مبنی بر باز کردن مایکروسافت ادج برای شما ارسال خواهد شد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، مایکروسافت به وضوح می‌خواهد بازار گوگل را با مشکل مواجه کند و بینگ را بیشتر از قبل وارد این ماجرا کند. در این ماجرا، گوگل نیز از قافله عقب نمانده و رقیب چت جی پی تی را تحت عنوان Bard معرفی کرده است.

نظر ساتیا نادلا درباره بینگ

هوش مصنوعی ساتیا نادلا

در حال حاضر، این هوش مصنوعی در حالت آزمایشی قرار گرفته و مطمئن نیستیم که تا چه حد می‌تواند با چت جی پی تی رقابت کند؛ با این وجود، آتش رقابت هوش مصنوعی بین این دو شرکت گر گرفته و باید منتظر اتفاقات جدید باشیم.

در مصاحبه‌ای که وبسایت ورج با مدیرعامل مایکروسافت یعنی ساتیا نادلا انجام داد، نادلا، گوگل را همانند گوریل ۸۰۰ پوندی خواند که مایکروسافت می‌خواهد با آن رقابت کند و گفت:

امیدوارم تا با این نوآوری جدید، گوگل نیز دست به کار شود و آنها قطعا برای رقابت با ما آماده خواهند شد و می‌خواهم مردم بدانند که ما گوگل را به این چالش دعوت کردیم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.