نسخه ۱۸۹۷۰ ویندوز ۱۰ ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد - تکفارس 
نسخه ۱۸۹۷۰ ویندوز ۱۰ ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد - تکفارس 
نسخه ۱۸۹۷۰ ویندوز ۱۰ ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد - تکفارس 

نسخه ۱۸۹۷۰ ویندوز ۱۰ ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد

مهدی داوری
۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - 09:00
نسخه ۱۸۹۷۰ ویندوز ۱۰ ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد - تکفارس 

پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر این که کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته است که در ویندوز ۱۰ خود و در بخش لاک اسکرین آن بخش جستجو از طریق سایت Bing را اضافه کند و به صورت تست نیز این کار را انجام داد. و حالا شاهد این هستیم که در نسخه ۲۰H1 Build 18932 ویندوز ۱۰ این ویژگی به عنوان یکی از اولین قابلیت‌های ورژن جدید ویندوز ۱۰ به آن اضافه شده است.

اما حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت به طور جدی قصد در دارد که بخش جستجو از طریق Bing در صفحه لاک اسکرین را به طور رسمی به ویندوز ۱۰ اضافه کند، چون طبق جدیدترین پیش‌نمایش نسخه جدید ویندوز ۱۰ که Insider Build 18970 نام دارد، شاهد اضافه شدن این ویژگی جدید به ویندوز هستیم.

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، زمان و تاریخ از حالا به قسمت بالای صفحه و به سمت چپ منتقل شده است و بخش جستجو از طریق Bing به جای قبلی زمان و تاریخ یعنی گوشه پایین و چپ تصویر رفته است.

کادر جستجوی در صفحه لاک اسکرین از نظر رابط کاربری دقیقا شبیه به کادر جستجویی است که بعد از باز کردن ویندوز در بخش Taskbar ویندوز ۱۰ شاهد آن هستیم.

البته این مسئله ناگفته نماند که این ویژگی هنوز حتی برای Insider‌ها نیز فعال نشده است و تصویری که شاهد آن هستید توسط یکی از معروف‌ترین هکرهای ویندوز یعنی آلباکور (Albacore) گرفته شده است زیرا او توانست به نفوذ به کدهای ویندوز ۱۰ این ویژگی را برای خود فعال کند و اولین نفری باشد که به این ویژگی دسترسی پیدا می‌کند.

اگر شما هم در زمینه هک ویندوز تخصص دارید می‌توانید با نفوذ به کدهای نسخه جدید ویندوز ۱۰ ویژگی کادر جستجو در صفحه لاک اسکرین را برای خودتان فعال و آن را امتحان کنید.

جدای از بازسازی بخش Tablet experience ویندوز ۱۰ که به عنوان یکی از سورپرایزهای نسخه ۲۰H1 Insider Build به حساب می‌آید بدون شک می‌توان اضافه شدن کادر جستجو را نیز یکی از ویژگی‌های جذاب و جدید ویندوز ۱۰ نامید. البته نمی‌توان گفت که با بروزرسانی ویندوز ۱۰ کدام یک برای مخاطب هیجان‌انگیزتر خواهد بود، بخش Tablet experience جدید یا کادر جستجو Bing در صفحه Lock Screen؟

اگر شما خوانندگان در مورد اضافه شدن قابلیت جستجو در لاک اسکرین نظری دارید می‌توانید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید