حساب مدیرعامل توییتر از شر هکرها خلاص شد - تکفارس 
حساب مدیرعامل توییتر از شر هکرها خلاص شد - تکفارس 
حساب مدیرعامل توییتر از شر هکرها خلاص شد - تکفارس 

حساب مدیرعامل توییتر از شر هکرها خلاص شد

علی اسکندری
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 23:01
حساب مدیرعامل توییتر از شر هکرها خلاص شد - تکفارس 

در حقیقت همین دیروز بود که حساب جک دورسی – مدیرعامل توییتر – به‌دست هکرها افتاد. اما همین موضوع باعث شده بود تا بسیاری از کاربران نگران اطلاعات شخصی خود باشند و حتی برخی از کاربران وفادار این شبکه اجتماعی ترجیح دادند حساب‌های خود را برای همیشه مسدود نمایند تا هکری نتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. اما خوش‌بختانه با کمک تیم فنی توییتر جک دورسی توانسته حساب خود را از شر هکرها خلاص نماید و دوباره کنترل آن را به‌دست بگیرد. اما ماجرای هک شدن حساب مدیرعامل گوگل چیست و چه علت‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ در زیر به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

در واقع این هکرها عضو گروهی به‌نام Chuckling Squad هستند که تا جالا چندین حمله بزرگ دیگری را نیز برعهده گرفته است. این گروه به حساب مشهورترین افراد – مثل سلبریتی‌های سینما – حمله می‌کنند و اقدام به انتشار پست‌هایی مربوط به ایدئولوژی خود می‌کنند. اخیرا هم جک دورسی نظر این گروه را به‌خود جلب نموده و برای همین حساب توییتر مدیرعامل توییتر توسط Chuckling Squad شد. در چندین ساعتی که حساب توییتر جک دورسی دست این گروه بود، Chuckling Squad مدام توییت‌های مختلفی در مورد هلوکاست و موضوعات مرتبط با این ایده منتشر می‌کرد. این پست‌ها بی‌شمار هستند و هر چند دقیقه منتشر می‌شدند. حتی پست‌هایی که جک دورسی شخصا آن‌ها را از حساب خود حذف کرده بود، دوباره توییت شدند. اما امروز مدیرعامل توییتر دوباره توانست کنترل حساب خود را به‌دست بگیرد و حساب خود را از توییت‌های این گروه از هکرها خالی نماید. حساب فردی که Chuckling Squad پست‌های او را ری‌توییت کرده بود، امروز مسدود شده است. اما موضوع به همین‌جا ختم می‌شود. قرار است به‌زودی دادگاهی در این زمینه تشکیل شود و به جرایم این گروه از هکرها رسیدگی گردد. به احتمال زیاد جک دورسی شخصا خواستار برگزاری این دادگاه شده تا هکرها Chuckling Squad را به زندان بیندازد. در یکی از رشته توییت‌های این گروه، نوشته شده بود: «در مقر شرکت توییتر یک بمب قرار دارد.» این موضوع کاملا رد شده و انگار قصد این گروه ایجاد ترس در کاربران و کارمندان این شرکت بوده است.

در تاریخچه حملات Chuckling Squad، نشانه‌هایی از یک سرویس رایانش ابری نیز دیده می‌شود. به‌نظر می‌رسد این گروه از هکرها شرکتی فعال در بخش ذخیره‌سازی ابری را هک کرده‌اند و برای همین توانسته‌اند از پس شبکه اجتماعی توییتر بربیایند. چراکه همان‌طور که احتمالا می‌دانید این شبکه اجتماعی محبوب برپایه رایانش ابری توسعه داده شده و تمامی اطلاعات شخصی کاربران – شامل نام کاربری و گذرواژه حساب – در این سرورها ذخیره می‌شود. خیلی از کاربران با شنیدن هک شدن حساب مدیرعامل شرکت توییتر ترسیده‌اند و تا حالا برای رفع این نگرانی بیانیه‌ای ار طرف این شرکت منتشر نشده است. اما به‌نظر می‌رسد این مسئله مطرح خواهد شد و برای رفع نگرانی کاربران اقدامات بزرگی انجام خواهد گرفت. برای مثال اخبار حاکی از آن هستند که در آینده‌ای نزدیک شاهد به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای برای توییتر خواهیم بود تا کاربران بتوانند رمزهای قوی‌تری استفاده کنند و از حساب خود محافظت نمایند. حتی به‌نظر می‌رسد شاهد روش‌های بیومتریک نیز در شبکه اجتماعی توییتر باشیم تا فقط خودتان قادر به دسترسی به اطلاعات شخصی‌تان باشید. موضوع هک شدن حساب جک دورسی حتی روی سهام توییتر نیز تاثیر منفی گذاشته است. در این لحظه که در حال نوشتن این خبر هستیم، ارزش سهام این شرکت آمریکایی ۰.۱۹ دلار کاهش یافته که ممکن است با گذشت زمان بیش‌تر پایین بیاید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا توییتر می‌تواند دوباره اعتماد کاربران را جلب نماید؟ آیا مدیرعامل توییتر برای بالا بردن امنیت این شبکه اجتماعی، اقداماتی انجام خواهد داد؟ آیا در حال حاضر از توییتر استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید