قرارداد ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت با وزارت دفاع ایالات متحده - تکفارس 
قرارداد ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت با وزارت دفاع ایالات متحده - تکفارس 
قرارداد ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت با وزارت دفاع ایالات متحده - تکفارس 

قرارداد ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت با وزارت دفاع ایالات متحده

پوریا اسدی
۹ شهریور ۱۳۹۸ - 20:30
قرارداد ۸ میلیارد دلاری مایکروسافت با وزارت دفاع ایالات متحده - تکفارس 

همانطور که پیش‌بینی شده بود ، گوگل فرصتی برای حضور در رقابت برای این قرداد دولتی نداشت و نتوانست به عنوان ارائه‌کننده مجموعه نرم‌افزارهای اداری وزارت دفاع ایالات متحده شروع به کار کند.

در این قرارداد که با عنوان Defense Enterprise Office Solutions  یا DEOS شناخته می‌شود مایکروسافت ارائه دهنده خدمات برای تعدادی از شرکت‌های شخص ثالث دیگر هم خواهد بود که در حقیقت سرویس قرارداد را انجام می‌دهند. این بدان معناست که اگرچه بسیاری داوطلبان دیگر نیز برای بستن این قرارداد وجود دارد اما باز هم ذینفع اصلی همیشه مایکروسافت خواهد بود.

امروز وزارت دفاع و خدمات عمومی‌ آمریکا اعلام کرد که قرارداد ۸ میلیارد دلاری مجموعه نرم افزارهای اداری (DEOS) به شرکت  CSRA LLC و شرکای تیم پیمانکار آن Dell Marketing LP و Minburn Technology Group LLC اهدا خواهد شد که  در واقع مایکروسافت را صاحب اصلی سود این معامله می‌کند زیرا شرکت‌ها قصد دارند از Office 365 به عنوان راه حل نرم‌افزاری خود استفاده کنند.

با این معامله ۱۰ ساله نرم‌افزارهای اداری وزارت دفاع با فناوری مدرن و مبتنی بر فضای ابری برای بیش از ۳ میلیون پرسنل نظامی‌ جایگزین خواهد شد. هدف این است که DEOS جایگزین همه ابزارهای آژانس‌های وزارت دفاع در سراسر جهان شود. طبق این قرارداد زیرمجموعه‌های وزارت دفاع از جمله نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی هوایی باید از همان ابزارهای تجاری مبتنی بر ابری استفاده کنند.

دانا دیازی مسئول ارشد اطلاعات وزارت دفاع در بیانیه‌ای گفت:

DEOS استفاده ما از ایمیل، فضای ابری و ابزارهای مشارکتی را ارتقا می‌بخشد، در حالی که امنیت سایبری و به اشتراک گذاری اطلاعات را بر اساس نیازهای استاندارد و پیشنهادات بازار تقویت می‌کند.

نزدیکترین رقیب مایکروسافت، گوگل با مجموعه نرم افزارهای G-Suite بود اما آن شرکت فقط موفق به دستیابی به بخش جزئی از بازار دولت شده است و فاقد گواهینامه‌های پیچیده‌ای است که مایکروسافت قبلاً آن را جمع آوری کرده و در راه دستیابی به آن است.

کریس کورنلیلی تحلیلگر مسائل دولتی در بلومبرگ گفت:

حتی اگر گوگل سعی می‌کرد در DEOS شرکت کند ، به راحتی آشکار نیست که آنها حتی می‌توانند به موقع گواهینامه‌ها را بدست آورند. مایکروسافت تنها داوطلب عقد این قرارداد نیست، اما آنها تنها شرکتی هستند که قادر به تامین [سطوح] ۵ و ۶ هستند و آنچه که وزارت دفاع می‌گوید و می‌خواهد را ارائه کند.

در حالی که مایکروسافت هنوز هم برای قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری پنتاگون JEDI در حال مبارزه با آمازون است، مایکروسافت در پی جمع آوری سایر مشاغل دولتی است و این احتمال وجود دارد که مایکروسافت به بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات فضای ابری در بازار فدرال تبدیل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید