حالت تاریک به تمامی برنامه‌های آفیس می‌آید - تکفارس 
حالت تاریک به تمامی برنامه‌های آفیس می‌آید - تکفارس 
حالت تاریک به تمامی برنامه‌های آفیس می‌آید - تکفارس 

حالت تاریک به تمامی برنامه‌های آفیس می‌آید

علی اسکندری
۷ شهریور ۱۳۹۸ - 22:31
حالت تاریک به تمامی برنامه‌های آفیس می‌آید - تکفارس 

دنیای طراحی نرم‌افزارها هر لحظه در حال تغییر است و المان‌های جدیدی به آن ورود پیدا می‌کنند. یکی از همین قابلیت‌های تازه دنیای طراحی، حالت تاریک یا تم تاریک است. این حالت به افراد کمک می‌کنند حتی در محیط‌های تاریک و هنگام شب نیز به برنامه‌های مختلف کار کنند. این حالت تاریک به افراد دورکار (مخصوصا برنامه‌نویسان که بیش‌تر کارشان را در هنگام شب انجام می‌دهند) این امکان را می‌دهد تا بدون چشم‌درد کارهای حرفه‌ای خود را به پایان برسانند. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت نیز به اهمیت این موضوع پی برده و می‌خواهد از این قابلیت در تمامی برنامه‌های آفیس خود بهره ببرد.

با این‌که حالت تاریک به‌تازگی در بین برنامه‌ها و سایت محبوب شده‌ است، اما در واقع مایکروسافت اولین بار از این ویژگی سال‌ها پیش بهره برد. گفته می‌شود در زمان حیات ویندوز فون، مایکروسافت قابلیتی را به سیستم‌عامل خود افزود که کاربران با کلیک بر روی آن می‌توانستند تمامی اجزای سیستم‌عامل ویندوز فون را تیره کنند. به این ترتیب چشم‌ها در محیط‌های تاریک آسیب بسیار کم‌تری می‌دید. اما امسال مایکروسافت قصد دارد این ویژگی را به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهایش – یعنی سری آفیس – اضافه نماید. اگر بخواهیم موضوع را موشکافی کنیم، باید به خدمت‌تان برسانیم که مایکروسافت استفاده از این قابلیت را از سال ۲۰۱۰ شروع کرد و در نسخه ویندوز سری برنامه‌های آفیس خود آن را گنجاند. اما همیشه جای خالی این ویژگی در ورد، پاورپوینت و اکس نسخه اندروید و آی‌او‌اس حس می‌شد. اما دیگر انتظارها به سر آمده و مایکروسافت تم تاریک را به برنامه‌های سری آفیس در تمامی پلتفورم‌ها افزوده است. اما دقیقا چه زمانی می‌توانیم از این حالت بهره ببریم؟ متاسفانه تاریخ دقیقی برای این موضوع مطرح نشده است و فقط در رسانه‌ها به کلمه «به‌زودی» اشاره شده است. این بدان معناست که به احتمال زیاد تا آخر سال ۲۰۱۹ می‌توانیم از این ویژگی کارآمد بهره ببریم. اما این روند به برنامه‌های آفیس ختم نمی‌شود. همین چند روز پیش بود که مایکروسافت نسخه جدیدی از برنامه Outlook را به بازارهای مختلف عرضه کرد. این نسخه به‌همراه ویژگی تم تاریک معرفی شد. شایعاتی نیز نشان می‌دهند که به‌زودی شاهد حضور حالت تاریک در برنامه محبوب مایکروسافت یعنی To-Do خواهیم بود. به این ترتیب حتی در شب نیز می‌توانید لیست کارهای روزانه خود را بدون چشم‌درد مشاهده کنید. مایکروسافت در این زمینه بیانیه‌ای را منتشر نموده که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

در دنیای امروز که که با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت و توسعه است، ضروری‌ست که با تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های جدید آشنا باشیم و از آن‌ها بهره ببریم. در حقیقت با استفاده این قابلیت‌ها است که می‌توانیم با سرعت زیادی کارهای خود را انجام دهیم، بدون این‌که مهم باشد که در کجا یا چه زمانی قرار داریم. محصولات مایکروسافت نیز با همین هدف به بازار عرضه می‌شوند تا شما بتوانید با سرعتی بالا به انجام کارهای مختلف مشغول شوید، حالا این کارها ممکن است صحبت با خانواده، ارتباطات، شبکه‌سازی، مشاهده ایمیل و… باشد. همچنین محصولات‌مان را با هدف ساده‌تر کردن زندگی مردم معرفی می‌کنیم. همان‌طور که در سالن تئاتر احساس راحتی می‌کنید، می‌خواهیم به‌همان اندازه در برنامه‌های مایکروسافت نیز احساس راحتی کنید. از این رو حالت تاریک را به برنامه‌ها اضافه کرده‌ایم. تحقیقات‌مان نشان داده است که مردم با این ویژگی می‌توانند بهتر و با بازدهی بالاتر اعمال خود را انجام دهند.

جدای از مایکروسافت، گوگل نیز از حالت تاریک در اندروید ۱۰ بهره برده است. همه این‌ها نشان می‌‌دهد که احتمالا چند وقت دیگر تم تاریک به عنصری معمول در برنامه‌ها و محصولات تبدیل خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا به‌نظرتان باید تمامی برنامه‌ها و سایت‌ها مجهز به حالت تاریک باشند؟ آیا واقعا استفاده از این قابلیت باعث کاهش آسیب‌های دستگاه‌های تکنولوژیک به چشم‌ها می‌شود؟ آیا از این ویژگی استفاده می‌کنید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید