تغییر در ساختار شرکت اینفینیتی - تکفارس 
تغییر در ساختار شرکت اینفینیتی - تکفارس 
تغییر در ساختار شرکت اینفینیتی - تکفارس 

تغییر در ساختار شرکت اینفینیتی

علی اسکندری
۶ شهریور ۱۳۹۸ - 21:31
تغییر در ساختار شرکت اینفینیتی - تکفارس 

اخیرا شرکت اینفینیتی تغییرات زیادی را تجربه نموده تا بتواند درخشش بیش‌تری در بازار ماشین‌ها داشته باشد. در حقیقت این شرکت در سال‌های اخیر نتوانسته سهم چشم‌گیری از بازار خودروها (مخصوصا بازار ایالات متحده) داشته باشد. سودآوری اندک باعث شده تا تحولات ساختاری در اینفینیتی آغاز شد. یکی از همین تغییرات مثبت، منصوب کردن فرد جدیدی در مقام مدیر بخش طراحی است. تغییر این مدیر در آینده موجب می‌شود تا این برند معتبر و پرآوازه ماشین‌های بهتر و جذاب‌تری را به بازار عرضه نماید. اما این مدیر جدید کیست و چه کارهای مفیدی می‌تواند برای اینفینیتی انجام دهد؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ داده‌ایم.

تایسوکه ناکامورا (Taisuke Nakamura) به‌عنوان مدیر جدید بخش طراحی اینفینیتی انتخاب شده است. این مدیر در سال‌های قبلی در برخی از معتبرترین و بهترین شرکت‌های تکنولوژی و خودرو فعالیت داشته و به‌طور کل گفته می‌شود در این زمینه تجربه بسیاری زیادی دارد. در حقیقت مدیر قبلی باعث شده بود تا طراحی‌های شرکت اینفینیتی مورد ملامت مشتریان و کارشناسان قرار بگیرد. طراحی ماشین‌ها تکراری بود و نوآوری خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. همچنین چند وقتی بود که برند اینفینیتی از انتشار کانسپت‌ها و طرح‌های خیالی اجتناب می‌کرد. اما مدیر جدید قصد تغییر اساسی در اوضاع بخش طراحی اینفینیتی را دارد. تایسوکه ناکامورا می‌خواهد در چند ماه آینده از کانسپت‌های جدیدی پرده بردارد که همگی ماشین‌های آینده شرکت را هستند. حتی به‌نظر می‌رسد تایسوکه ناکامورا قصد تغییر برخی از قسمت‌های ماشین‌های فعلی را دارد. در واقع این فرد جزو خلاق‌ترین‌ها در صنعت خودرو شناخته می‌شود و تاحالا طرح‌های زیادی را به ثبت رسانده است. این دقیقا همان چیزی‌ست که در حال حاضر اینفینیتی به آن نیاز دارد؛ کمی خلاقیت!

بیایید کمی به رزومه تایسوکه ناکامورا بپردازیم. اخبار نشان می‌دهند که این فرد قبلا در شرکت مادر اینفینیتی – یعنی نیسان – مدیر بوده و در آن‌جا نیز توانسته طرح‌های خلاقانه‌ای را ثبت کند و موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند. در نتیجه تعجبی ندارد که در آینده طراحی‌ ماشین‌های اینفینیتی مثل شرکت نیسان جذاب و چشم‌گیر باشند. همچنین مدیر فعلی بخش طراحی اینفینیتی در چین نیز فعالیت داشته است و برای شرکتی ماشین‌سازی برای سال‌های متمادی کار می‌کرده است. خوش‌بختانه تایسوکه ناکامورا با زبان‌های طراحی روز آشنا است که این امکان را به شرکت مذکور می‌دهد که ماشین‌های مطابق با سلیقه نسل جوان تولید کند که از طراحی مینیمال و در عین حال لوکس بهره می‌گیرند. بعید نیست که ترکیب این دو زبان طراحی باعث موفقیت برند اینفینیتی شود و ماشین‌های این شرکت باری دیگر نقل مجالس گردند. اما فقط بخش طراحی در شرکت نام‌برده نیست که تغییر کرده است. منابع موثق گزارش داده‌اند که برند اینفینیتی دو رئیس را از شرکت اخراج نموده و آن‌ها را با افراد جدیدی جایگزین کرده است. این مدیران بالارده می‌توانستند در غیاب موسس و مدیرعامل تصمیمات مهمی بگیرند و شاید آن‌ها باید مسئولیت اصلی سود پایین شرکت را در سال‌های اخیر بپذیرند. این تغییرات شاید موجب شود تا دوباره اینفینیتی در نمایشگاه‌های معتبر دنیای ماشین بدرخشد. چراکه در این سال‌ها نام اینفینیتی موضوعی داغ نبوده است. حتی برای این موضوع نیز مدیر طراحی برنامه‌هایی دارد. تایسوکه ناکامورا قصد دارد با استخدام طراح‌های خلاق به ایجاد کانسپت‌های زیبایی بپردازد و آن‌ها را با کمک تیم فنی تولید نماید. البته این نسخه‌ها آزمایشی خواهند بود و فقط برای نمایش در نمایشگاه‌ تولید خواهند شد. این موضوع به برند اینفینیتی کمک می‌کند تا محصولات آینده خود را به نمایش بگذارد و نظر نشریه‌های را به‌سمت خود جلب نماید.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند سهم بیش‌تری از بازار را به‌دست آورد؟ آیا در حال حاضر از محصولات اینفینیتی استفاده می‌کنید؟ از ماشین‌های فعلی این شرکت راضی هستید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید