تولید یک خودرو موستانگ با دنده دستی توسط فورد - تکفارس 
تولید یک خودرو موستانگ با دنده دستی توسط فورد - تکفارس 

تولید یک خودرو موستانگ با دنده دستی توسط فورد

سید محمد معلمی
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - 20:01
تولید یک خودرو موستانگ با دنده دستی توسط فورد - تکفارس 

شرکت خودروسازی فورد (Ford) به تازگی یک خودرو موستانگ (Mustang) با جعبه دنده دستی شش سرعتی تولید کرده که مطمئناً می‌تواند طرفداران خاص خودش را پیدا کند. البته یک مشکل در اینجا وجود دارد و آن این است که کمپانی سازنده می‌خواهد آن را تنها برای نمایشگاه خودرو لاس‌وگاس که در این هفته برگزار می‌شود آماده رونمایی کند.

این خودرو که موستانگ لیتیوم (Mustang Lithium) نامیده می‌شود و روی آن پوشش خاکستری براق به کار رفته، می‌تواند از یک باتری ۸۰۰ ولتی انرژی را دریافت کرده و آن را به بیش از ۹۰۰ اسب بخار تبدیل کند. البته فورد در مورد سایر مشخصات مانند ظرفیت باتری صحبت نکرد چرا که این ماشین فعلاً به عنوان نمونه تولید شده است. لازم به ذکر است که این خودرو از یک نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی لمسی در داشبورد بهره می‌برد تا از این نظر شبیه مدل ۲۰۲۰ اکسپلورر (۲۰۲۰ Explorer) باشد.

امروزه جعبه دنده دستی چندان مورد استقبال همه افراد قرار نمی‌گیرد ولی هنوز هم هستند کسانی که آنها را به دنده اتوماتیک ترجیح می‌دهند. وسایل نقلیه برقی معمولاً یک دنده دارند و این یعنی نیازی نیست تا مدام عملیات دنده‌کشی انجام شود. با این وجود، ترند تولید خودروهای دنده اتومات باعث نشده تا برخی شرکت‌ها لذت ساخت ماشین‌های دنده دستی را کنار بگذارند.

نمایشگاه خودروی لاس‌وگاس جایی است که بسیاری از خودروهای متعلق به نسل آینده و نمونه‌های مربوط به آنها مانند Chevy Camaro یا کامیون لیموزین ۲۰۱۵ تویوتا در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در واقع این نمایشگاه محل مناسبی برای آشنایی با جدیدترین محصولات کمپانی‌های مختلف نیست ولی می‌تواند نشان دهد شرکت‌های تولیدکننده چه برنامه‌هایی برای آینده دارند.

حالا که تنها دو هفته به تولید انبوه اولین خودروی برقی فورد باقی مانده که اتفاقاً آن هم یک ماشین شاسی‌بلند شبیه موستانگ با اسم Mach E است، می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که رونمایی از یک خودرو برقی با دنده دستی در سالیان آتی ترفند خوبی برای جلب توجه مشتریان خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید