طراحان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند طراحی‌های خود را به فورد پیشنهاد دهند - تکفارس 
طراحان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند طراحی‌های خود را به فورد پیشنهاد دهند - تکفارس 
طراحان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند طراحی‌های خود را به فورد پیشنهاد دهند - تکفارس 

طراحان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند طراحی‌های خود را به فورد پیشنهاد دهند

امیر مریخ
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 12:00
طراحان با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند طراحی‌های خود را به فورد پیشنهاد دهند - تکفارس 

به تازگی شرکت خودرو سازی فورد به برخی از طراحان این اجازه را داده است تا در واقعیت مجازی (virtual reality) ماشین‌های مورد نظر خود را طراحی کنند. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

فورد در حال حاضر به ایده‌هایی فکر می‌کند که طراحان ممکن است به واسطه‌ی واقعیت مجازی به آن دست پیدا کنند. این شرکت خودرو سازی با استفاده از ابزار Gravity Sketch موفق به انجام این پروژه شده است، Gravity Sketch یک ابزار است که طراحان را قادر می سازد تا خودروهای ۳D را در دوربین‌های واقعیت مجازی یا VR بسازند و در نتیجه‌ی آن، زمان بسیار زیادی را که تا به حال صرف طراحی اتوموبیل‌‌ها می‌شد، هم اکنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

اکر بخواهیم فرایند زمان‌بر طراحی به سبک قدیمی را برایتان شفاف سازی کنیم باید بگوییم که یک طراح در ابتدا  برای طراحی ایده‌ی مورد نظر خود، یک شکل اولیه‌ی دو بعدی از ماشین مورد نظر خود را نقش می‌بست، این طراحی دو بعدی در گام بعد به وسیله‌ی رایانه اسکن شده و در نرم افزار‌های مخصوص به حالت سه بعدی رندر می‌شد. این کار به این منظور انجام می‌شود تا عملی بودن طراحی مورد نظر در دنیای واقعی نیز تایید شود. با استفاده از  تکنیک Gravity Sketch این قابلیت به طراحان ارائه می‌شود تا بتوانند گام اول را به طور کامل نادیده بگیرند و مستقیما به مرحله‌ی رندر سه بعدی طراحی خود پرش کنند. همه این کارها توسط یک هدست VR و یک کنترلر قابل دستیابی خواهد بود. به نظر می‌رسد که این تکنیک بتواند طراحی اتوموبیل‌ها را که فرآیندی زمان بر بوده و شاید هفته‌ها به طول می‌انجامید را تنها در زمانی محدودی و فقط در عرض چند ساعت به اتمام برساند.

با استفاده از یک ابزار طراحی سه بعدی، طراحان قادر خواهند بود تا از هر زاویه‌ی دلخواهی که اراده کنند، طراحی خود را انجام دهند، چرا که در  واقعیت مجازی به شما این امکان داده می‌شود تا مدل طراحی شده را در هر زاویه‌ی دید دلخواهی مشاهده کنید. طراحان حتی می‌توانند در داخل مدل ۳D طراحی شده توسط خودشان قرار بگیرند و برخی از ویژگی‌ها و مشکلات موجود در طراحیشان را که تا پیش از این قابلیت مشاهده‌اش را نداشتند، هم اکنون از زاویه‌ی دید راننده و یا مسافران به راحتی تشخیص دهند. همانطور که مایکل اسمیت، مدیر طراحی فورد، در طی  مصاحبه‌ای توضیح داد:

منتقل شدن به یک فضای سه بعدی، به ما یک زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه‌ای را ارائه خواهد داد درست مثل اینکه آن ماشین در واقعیت ساخته شده باشد.

احتمالا مدت زمانی طول خواهد کشید تا بتوانید ماشینی را که طراحان شرکت فورد در VR ساخته‌اند را در بازار فروش مشاهده کنید، اما به نظر می‌رسد که فورد هرآنچه‌ را که در چنته دارد می‌خواهد در این پروژه به کار بگیرد. پنج استودیوی طراحی تحت مالکیت این شرکت، ده‌ها تن از طراحان مجرب را جذب کرده‌اند، این افراد به منظور تست این ابزار سه بعدی در زمینه‌ی عملی بودن آن به طور تجاری و پتانسیل‌های نهفته‌ی آن برای هماهنگ سازی در آن واحد با نمونه‌ی واقعی، استخدام شده‌اند. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید