بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹

علی اسکندری
۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - 17:00
بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

شرکت‌های بسیاری در بخش کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کنند و هر سال از محصولات جدید خود پرده برمی‌دارد. هر شرکتی آرزو دارد که به این بازار پرسود وارد شود و سهم زیادی از آن را به‌دست آورد. با این‌که تقریبا هر سال شاهد ورود برندهای جدیدی به این بخش از بازار هستیم، تنها تعداد انگشت‌شماری می‌توانند به موفقیت برسند و محصولاتی بی‌نقص و جذاب ارائه دهند. در حقیقت کالاهای دیجیتال به وسایلی ضروری برای زندگی افراد تبدیل شده‌اند و بدون آن‌ها سبک زندگی مدرنی نیز در کار نخواهد بود. بعضی از کالاهای دیجیتال مخصوص قشر خاصی تولید می‌شوند. برای مثال برخی از برندها لپ‌تاپ‌هایی تولید می‌کنند که طراحان با کمک آن‌ها بتوانند بهترین طراحی‌های خود را انجام دهند. اگر شما یک طراح هستید، در نتیجه نیاز به این دستگاه‌های دوست داشتنی دارید. در ادامه با این محصولات آشنا خواهیم شد.

می‌خواهید بدون دردسر کارهای حرفه‌ای خود را انجام دهید؟ به‌دنبال یک تبلت، لپ‌تاپ یا کامپیوتر برای انجام حرفه‌ای کارتان هستید؟ این‌جاست که نیاز به یک راهنمای خرید دارید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اما قبل از هر چیزی، برای این‌که بهترین گزینه را با توجه به نیازها و سلایق خود خریدای نمایید، بایستی چند نکته را مدنظر داشته باشید.

  • سیستم‌عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ قبل از این‌که اقدام به خرید محصولی کنید باید به این موضوع توجه کنید که آن کالا با نرم‌افزارهای حال حاضر شما در لپ‌تاپ‌تان سازگاری خواهد داشت یا خیر. مثلا اگر یک برنامه در ویندوز بهره می‌برید، شاید نتوانید یک دستگاه اپل را خریداری نمایید.
  • نیازهای خود را از سخت‌افزار یک دستگاه لیست کنید؛ هر کاری یک بخش از سخت‌افزار کامپیوترها را درگیر می‌کند، پس قبل از خرید یک محصول، باید توجه کنید که چه خواسته‌ای از آن مدل دارید. به‌عنوان مثال وقتی سر و کارتان با ویرایش ویدیو است، در نتیجه باید مصحولی را بخرید که از پردازش‌گر گرافیکی بالارده‌ای بهره می‌برد.
  • مشخص کنید که نوع دستگاهی می‌خواهید؛ مدل‌های زیادی در بازار وجود دارد. برخی از آن‌ها کامپیوترهای رومیزی هستند و نیازی همیشگی به پریز برق دارند و برخی در دسته لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها قرار می‌گیرند. به این ترتیب می‌توانید از این محصولات حتی در سفر استفاده کنید.
  • به نمایشگر اهمیت بدهید؛ اگر سر و کارتان با رنگ‌هاست و باید بدون هیچ خطایی بهترین رنگ را برای کارتان استفاده کنید، پس باید به نمایشگر یک دستگاه اهمیت بسیاری بدهید. چراکه صفحه‌نمایش یک مدل مشخص می‌کند که رنگ‌ها چگونه (مثلا اغراق‌آمیز یا طبیعی) نشان داده شوند.

در ادامه با بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان آشنا خواهیم شد.

ریزر Blade 15 Advanced OLED؛ برای ویرایش ویدیو و تصاویر

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

نمایشگر OLED این مدل یکی از مهم‌ترین دلایل برای خردی دستگاه مذکور شمرده می‌شود. این صفحه‌نمایش طیف وسیعی از رنگ‌ها را نشان می‌دهد و روشنایی بسیاری دارد. گفتنی‌ست صفحه ۱۵ اینچی کار با برنامه‌ها را ساده‌تر کرده و خوانایی متون را افزایش داده است. به‌طور کلی محصولات ریزر به‌خوبی نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند و گزینه‌ای مناسب برای طراحان شمرده می‌شوند. پردازنده قدرت‌مند و کم‌مصرف نیز جزو ویژگی‌های این مدل محسوب می‌شود. از طراحی غافل نشویم. کالای ریزر از هر نظر مدرن و در عین حال ساده به‌نظر می‌رسد و می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره کند. در نتیجه اگر به‌دنبال لپ‌تاپ‌های جذاب هستید، بی‌شک Blade 15 Advanced OLED را خریداری نمایید.

اما این دستگاه خالی از اشکال نیست. همان‌طور که گفتیم لپ‌تاپ‌های ریزر از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای همین قیمت بالایی دارند. پس اگر بودجه زیادی دارید، به فکر خرید Blade 15 Advanced OLED باشید. از طرفی نمایشگر دستگاه به‌دلیل کیفیت بالا عمر باتری را به‌طور چشم‌گیری کاهش داده و به‌طور مداوم نیاز به پریز برق پیدا می‌کنید.

اپل آی‌پد پرو ۲۰۱۸؛ برای عکاسان و هنرمندان

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

به‌جرات می‌توان گفت محصولات اپل همیشه جذابیت خاصی برای افراد خلاق دارند. برنامه‌های اختصاصی موجود در دستگاه‌های این شرکت باعث شده تا بسیاری از عکاسان و هنرمندان تنها به‌دلیل دسترسی به این نرم‌افزارها، اقدام به خرید کالاهای اپل نمایند. آی‌پد پرو ۲۰۱۸ از سخت‌افزاری رضایت‌بخش بهره می‌برد و به این ترتیب می‌توانید به انجام طیف وسیعی از کارها بپردازید. قلم دستگاه نیز نیاز شما را برآورده می‌کند و با آن قادر به طراحی خواهید بود. بی‌شک نمایشگر آی‌پد پرو ۲۰۱۸ نقطه عطفی برای این محصول شمرده می‌شود که آن از سایر رقبا متمایز می‌سازد.

با این‌که قلم آی‌پد پرو ۲۰۱۸ و همچنین صفحه‌کلید اپل وسیله‌ای کارآمد و جذاب به‌حساب می‌آید، اما خرید این گجت‌ها خرج زیادی روی دست‌تان می‌گذارد. البته گفتنی‌ست بدون این قلم نیز نمی‌توانید از تمامی قابلیت‌ها و امکانات این مدل بهره ببرید. همین باعث شده تا بسیاری از کاربران از خرید آی‌پد پرو ۲۰۱۸ صرف‌نظر کنند.

ایسوس ROG Zephyrus S GX701؛ برای کدنویسی و طراحی سه‌بعدی

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

تنها طراحان جزو افراد خلاف محسوب نمی‌شوند و کدنویسان نیز در دسته کاربران خلاق قرار می‌گیرند. اگر شما یکی از کدنویسان کره زمین هستید، در نتیجه به فکر خرید ROG Zephyrus S GX701 باشید. این محصول از پس طیف گسترده‌ای از کارهای سنگین و حرفه‌ای برمی‌آید و مطمئن باشید با کوچک‌ترین کندی سرعتی مواجه نخواهید شد. یک نمایشگر ۱۷ اینچی و با کیفیت بالا نیز در اختیارتان قرار گرفته تا راحت‌تر کارهای‌تان را به پایان برسانید. پردازنده بالارده و پردازش‌گر گرافیکی مجزا نقاط قوت ROG Zephyrus S GX701 هستند و به این ترتیب قادر به‌سادگی کدنویسی کنید و به طراحی سه‌بعدی مشغول شوید.

اما حتی این محصول از ایسوس نیز دارای نقاط ضعف بزرگی است. ROG Zephyrus S GX701 تنها برای کسانی توصیه می‌شود که بودجه تقریبا نامحدودی دارند و می‌توانند هر دستگاهی را با هر قیمتی خریداری نمایند. همچنین این مدل سنگین‌تر از رقبای خود است و طبیعتا حمل و نقل با دشواری بیش‌تری همراه خواهد بود.

مایکروسافت سرفیس پرو ۶؛ برای هنرمندان خوره ویندوز

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر می‌خواهید به انجام کارهای هنری بپردازید و در عین حال به سیستم‌عامل ویندوز دسترسی داشته باشید، در نتیجه باید اقدام به خرید مایکروسافت سرفیس پرو ۶ نمایید. این دستگاه بیش‌تر نیازهای شما را پوشش می‌دهد و به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز شده است. قلمی نیز در اختیارتان قرار گرفته تا با دقت بیش‌تری اقدام به طراحی نمایید. نمایشگر محصول نیز کیفیت بالا و روشنایی رضایت‌بخشی دارد و از این رو محصول آمریکایی گزینه‌ای عالی برای هنرمندان شمرده می‌شود.

با این همه باید به این حقیقت تلخ اشاره کنیم که صفحه‌نمایش سرفیس پرو ۶ اندازه کوچکی – در حدود ۱۲ اینچ – دارد که ممکن است برای برخی از طراحان و هنرمندان آزاردهنده باشد. از این گذشته، دستگاه مایکروسافت به تراشه توان‌مند اینتل مجهز شده تا انجام کارهای حرفه‌ای بدون وقفه و کندی صورت گیرد.

مایکروسافت سرفیس Studio 2؛ برای عاشقان هنر و طراحی

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

عاشق نمایشگرهای بزرگ هستید؟ می‌خواهید بدون دردسر کارهای‌تان را انجام دهید؟ پس حتما اقدام به خرید این مدل نمایید. در صورت خرید این محصول یک نمایشگر غول‌پیکر دریافت می‌کنید که به‌خوبی قادر به برآورده کردن نیازهای شماست. این صفحه ۲۸ اینچی از روشنایی راضی‌کننده‌ای بهره می‌برد و رنگ‌ها را به‌صورت طبیعی نشان می‌دهد. حتی قلمی حساس به فشار نیز در دسترس‌تان قرار داده شده تا بدون مشکل به طراحی بپردازید و شاهکاری هنری خلق کنید. به‌طور کل می‌توان گفت سرفیس Studio 2 برای به پایان رساندن کارهای بزرگ تولید شده و برای افراد حرفه‌ای حوزه هنر و طراحی توصیه می‌شود. مایکروسافت برای‌تان سخت‌افزاری قدرت‌مند نیز تدارک دیده تا بدون تجربه کندی سرعت طراحی کنید. متاسفانه قیمت بالا نیز تبدیل به نقطه ضعفی برای این مدل شده و برای همین هر سازمان یا هر فردی قادر به خریدن آن نخواهد بود.

دل XPS 15 2-in-1/Dell Precision 5530؛ برای طراحان

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر به‌دنبال یک دستگاه حرفه‌ای هستید که در عین حال هم در خانه از آن استفاده کنید و هم می‌تواند از آن در محیط بیرون بهره ببرید، حتما به فکر خرید این مدل باشید. با کمک XPS 15 2-in-1/Dell Precision 5530 می‌توانید در هر مکان و زمانی کارهای خود را به پایان برسانید. برای این‌که رنگ‌ها به‌خوبی نشان داده شوند و حتی کوچک‌ترین جزئیات از قلم نیفتند، دل در محصول خود از یک نمایشگر با کیفیت ۴K بهره جسته که از هر لحاظ نیاز کاربران را برآورده می‌سازد. اما این دستگاه نیز خالی از اشکال نیست. گفته می‌شود لپ‌تاپ آمریکایی از برخی حافظه‌های ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند. از طرفی صفحه‌نمایش باکیفیت XPS 15 2-in-1/Dell Precision 5530 باتری دستگاه را مدت زمان کمی خالی می‌کند و به احتمال زیاد به‌طور مداوم احتیاج به پریز برق خواهید داشت.

اچ‌پی ZBook x2؛ برای تصویرسازی

بهترین کالاهای دیجیتال برای طراحان در سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اچ‌پی یکی از بهترین برندهای حوزه کامپیوترهای قابل‌حمل محسوب می‌شود که تا حالا محصولاتی باکیفیتی را به بازار عرضه کرده است. ZBook x2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدل به نمایشگری ۴K مجهز شده تا قادر به دیدن کوچک‌ترین جزئیات تصاویر باشید. همچنین رنگ‌ها به‌صورت طبیعی نشان داده می‌شوند که خودش مزیتی بزرگ است. پردازش‌گرهای قدرت‌مند و مقدار حافظه ذخیره‌سازی بالا جزو قابلیت‌های دوست داشتنی ZBook x2 به‌حساب می‌آیند که نظر هر کسی را به‌سمت این محصول جذب می‌کنند. اما کالای اچ‌پی نیز نواقصی دارد. برای مثال قلم این دستگاه عملکرد چندان رضایت‌بخشی ندارد و نمی‌توان از آن برای طراحی مدل‌های سه‌بعدی بهره برد. از طرفی ZBook x2 بسیار سنگین است و حمل و نقل کار دشواری به‌نظر می‌رسد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مدل‌ها نیاز شما را برآورده می‌کنند؟ کدام‌یک از این محصولات می‌توانند جایگزین کامپیوتر، لپ‌تاپ یا تبلت فعلی شما شود؟ آیا در حال حاضر یکی از دستگاه‌ها را در اختیار دارید؟ خوشحال خواهیم شد که تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.