Adobe Fresco به دستگاه‌های ویندوزی از جمله سرفیس پرو ایکس خواهد آمد - تکفارس 
Adobe Fresco به دستگاه‌های ویندوزی از جمله سرفیس پرو ایکس خواهد آمد - تکفارس 

Adobe Fresco به دستگاه‌های ویندوزی از جمله سرفیس پرو ایکس خواهد آمد

مسلم رفیعی
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - 20:11
Adobe Fresco به دستگاه‌های ویندوزی از جمله سرفیس پرو ایکس خواهد آمد - تکفارس 

Adobe Fresco یک برنامه نقاشی و طراحی اختصاصی است که به‌طور خاص برای قلم دیجیتال و دستگاه‌های لمسی ساخته شده‌ است. اپلیکیشن Adobe Fresco تابه‌حال تنها بر روی آیپد اپل در دسترس بود. در رویداد مطبوعاتی مایکروسافت، شرکت ادوبی اعلام کرد که برنامه Fresco را برای ویندوز هم ارائه عرضه خواهد کرد. این شرکت حتی دموی استفاده از این نرم‌افزار را بر روی سرفیس پرو ایکس اجرا کرد که می‌توانید آن را در پایین مشاهده نمایید.

ویژگی‌های اصلی این برنامه قابلیت جدید Live Brushes بود. Adobe Live Brushes با استفاده از هوش مصنوعی به بازسازی رفتار رنگ‌های روغنی و آبرنگ‌ها می‌پردازد. در زیر به چند ویژگی Live Brushes اشاره می‌کنیم:

  • زمانی که با یک برس آبرنگی Live Brush کار می‌کنید، شاهد نفوذ رنگ به کاغذ مورد استفاده خواهید بود.
  • اگر از رنگ قرمز و زرد در کنار یکدیگر استفاده کنید، آنگاه به‌طور طبیعی این دو رنگ در مرزها با هم ترکیب شده و تبدیل به نارنجی می‌شوند.
  • شما حتی می‌توانید نقاشی را با آب بازسازی کنید، تا بدین‌شیوه برخی از رنگ‌ها را رقیق‌تر نموده و آن‌ها را آماده ترکیب سازید.
  • با یک برس روغنی Live Brush می‌توانید پوشش رنگ‌ها را ضخیم‌تر کنید. بدین‌صورت برآمدگی‌ها و ضربه‌های قلم‌مو، نقاشی را عمیق‌تر می‌سازند.
  • همچنین شما می‌توانید رنگ‌های روغنی گوناگون را با هم ترکیب کرده و یک رنگ متفاوت را ایجاد نمایید که هیچ رنگ دیجیتالی قادر به توصیف آن نباشد.

Fresco از برس‌های فتوشاپ پشتیبانی می‌کند و همچنین ابزارهای قبلی این نرم‌افزار مانند لایه‌ها، ماسک‌برداری و انتخاب را نیز به‌همراه خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید