احتمال معرفی تاچ‌پد جدید در لپ‌تاپ‌ها توسط مایکروسافت - تکفارس 
احتمال معرفی تاچ‌پد جدید در لپ‌تاپ‌ها توسط مایکروسافت - تکفارس 
احتمال معرفی تاچ‌پد جدید در لپ‌تاپ‌ها توسط مایکروسافت - تکفارس 

احتمال معرفی تاچ‌پد جدید در لپ‌تاپ‌ها توسط مایکروسافت

سید محمد معلمی
۱ شهریور ۱۳۹۸ - 19:30
احتمال معرفی تاچ‌پد جدید در لپ‌تاپ‌ها توسط مایکروسافت - تکفارس 

اگرچه لپ‌تاپ‌های سرفیس (Surface) مایکروسافت و سایر رایانه‌های همراه ویندوزی به ترک‌پدهای مدرنی تجهیز شده‌اند ولی نمی‌توانیم آنها را نسبت به مک‌بوک‌های اپل پیشرفته بدانیم. البته به نظر نمی‌رسد که مایکروسافت در حال تقلید از مک‌بوک‌های اپل باشد اما گویا این کمپانی تلاش خاصی برای بهبود تاچ‌پدها انجام نمی‌دهد.

این شرکت به تازگی پتنت جدیدی به نام LAYOUT FOR A TOUCH INPUT SURFACE منتشر کرده که در آن نشان می‌دهد یک تاچ‌پد پیشرفته باید چه شکلی باشد. بر اساس این تصویر، گویا می‌توانیم در آینده تاچ‌پدها را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنیم تا با هر کدام از بخش‌ها کار خاصی را انجام دهیم. مایکروسافت در این‌باره گزارش می‌دهد:

بر اساس فاکتورهای مختلف ظاهری، یک تاچ‌پد را می‌توان به چند قسمت تقسیم کرد که هر کدام از آنها می‌توانند کارایی خاص خود را داشته باشند

تاچ‌پدی که مایکروسافت می‌خواهد تولید کند، معناگرا خواهد بود یعنی اینکه وقتی محیط نرم‌افزاری تغییر کرد، کارایی آن هم عوض خواهد شد تا کار کردن با لپ‌تاپ آسان‌تر از قبل شود.

مایکروسافت در این‌باره توضیحات زیر را ارائه کرد:

کاربران می‌توانند یک تاچ‌پد واحد را به قسمت‌های مختلفی تقسیم کنند که هر کدام از آنها برای انجام کارهای گوناگون به درد می‌خورند. برای مثال، وقتی یک سیستم عامل یا محتواهای مختلف آن در حالت فوکوس قرار دارند، می‌توانیم هر کدام از بخش‌های آن را برای کارهای متنوعی انتخاب کنیم تا از آنها برای به کارگیری در بخش‌های سیستم عامل استفاده نماییم. اما زمانی که یک اپلیکیشن در حالت فوکوس قرار دارد، امکان تنظیم دوباره کارایی تاچ‌پد وجود خواهد داشت. به علاوه، این فرصت نیز فراهم خواهد بود تا مشخص کنیم که یک ورودی لمسی چه تأثیری بر کارایی ویندوز یا نرم‌افزار دارد. ضمن اینکه کاربران قادر خواهند بود تعدادی از ورودی‌های لمسی را گروه بندی کنند تا آنها را در جاهای مختلف استفاده نمایند

در پایان بد نیست به این نکته اشاره کنیم که معمولاً پتنت‌ها تبدیل به تولید نهایی نمی‌شوند بنابراین امکان دارد این تصویر نیز سرنوشت مشابهی را در پیش گیرد. ولی به هر حال، اگر مایکروسافت تصمیم به تولید این تاچ‌پد گرفت، لپ‌تاپ‌های سرفیس این شرکت اولین رایانه‌های همراهی خواهند بود که به آن مجهز می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید