توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را مخفی می‌کند - تکفارس 
توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را مخفی می‌کند - تکفارس 
توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را مخفی می‌کند - تکفارس 

توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را مخفی می‌کند

مهدی داوری
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 15:00
توییتر پیام‌های توهین‌آمیز را مخفی می‌کند - تکفارس 

توییتر در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به صورت خودکار پیام‌های ارسالی به دایرکت هر کاربر را که تشخیص می‌دهد حاوی محتوایی توهین‌آمیز است را مخفی می‌‍کند.

در اپلیکیشن توییتر شاهد بخش جدیدی به اسم درخواست پیام (Message Requests) هستیم که پیام‌های ارسالی از کاربرهایی که شما آن‌ها را دنبال نکردید را در داخل آن قرار می‌دهد. علاوه بر این شاهد اضافه شدن پوشه‌ای به نام پیام‌های اضافی (Additional Messages) هستیم که در آن پیام‌هایی که توییتر تشخیص می‌دهد توهین آمیز هستند را در آن قرار می‌دهد تا شما بتوانید این پیام‌ها را ندیده، به سرعت پاک کنید.

صفحه رسمی توییتر، توییتی منتشر کرد که در آن خبر اضافه شدن این ویژگی تازه را می‌دهد.

البته توییتر پیش از این قابلیتی مشابه را در خود اضافه کرده بود که شما می‌توانستید مطالبی که به نظرتان توهین‌آمیز است را گزارش کنید اما ویژگی جدید این کار را برای شما به صورت خودکار انجام خواهد داد و با تشخیص دادن برخی کلمات زشت و توهین‌آمیز شروع به طبقه‌بندی پیام‌ها می‌کند.

دلیل اضافه شدن این ویژگی فشاری است که بسیاری از کاربران در مورد فضای ناامن توییتر بر این سایت وارد کرده‌اند و توییتر قصد دارد با اضافه کردن این ویژگی فضای خود را به سمت شبکه اجتماعی سالم ببرد. بدون شک قابلیت تشخیص اتوماتیک پیام‌های توهین‌آمیز می‌تواند بهتر شود و به نسبت شیوه قبلی گزارش مستقیم کاربران با سرعت بیشتری عمل کند. البته ممکن است شما بپرسید که چرا توییتر کاربرهایی که پیام‌های توهین‌آمیز ارسال می‌کنند را پاک نمی‌کند و اکانت‌های آن‌ها را از بین نمی‌برد. باید گفت این موضوع بسیار سخت بوده و در حال حاضر بهترین کار همین فیلتر کردن پیام‌ها است

اگر ویژگی جدید توییتر بتواند به درستی کار خود را انجام دهد، گام بسیار بزرگی برای بهبود فضای توییتر خواهد بود و جلوی سواستفاده‌های مجازی را می‌تواند تا حد بسیار خوبی بگیرد. باید دید توییتر پس از اضافه کردن این ویژگی چه کاری برای بهبود جو موجود در این شبکه اجتماعی انجام خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید