Dish Network به جمع اپراتورهای ایالات متحده خواهد پیوست - تکفارس 
Dish Network به جمع اپراتورهای ایالات متحده خواهد پیوست - تکفارس 
Dish Network به جمع اپراتورهای ایالات متحده خواهد پیوست - تکفارس 

Dish Network به جمع اپراتورهای ایالات متحده خواهد پیوست

مسلم رفیعی
۷ مرداد ۱۳۹۸ - 13:00
Dish Network به جمع اپراتورهای ایالات متحده خواهد پیوست - تکفارس 

به دنبال آخرین اخبار منتشر شده از ادغام  شرکت‌های T-Mobile و Sprint، شرکت Dish Network نیز رسماً اعلام کرد که به یک اپراتور موبایلی در ایالات متحده تبدیل خواهد شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده به این شرط با ادغام شرکت‌های T-Mobile و Sprint موافقت کرده بود که شرکت Dish Network بتواند جای خالی Sprint را پر کند و شبکه‌ مختص به خود را نیز ارائه دهد.

Dish Network به FCC (کمیسیون فدرال ارتباطات) متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۳، ۷۰ درصد ایالات متحده را تحت پوشش شبکه ۵G خود قرار دهد. به عنوان بخشی از ادغام این دو شرکت آمریکایی (T-Mobile و Sprint)، کسب‌وکارهای پیشین شرکت Sprint از جمله: Boost Mobile ،Sprint prepaid و Virgin Mobile به مالکیت Dish Network در خواهند آمد. ۱۴مگاهرتز از طیف موجی ۸۰۰مگاهرتزی شرکت Sprint نیز در اختیار Dish Network قرار خواهد گرفت و این شرکت تا هنگامی که یک پایگاه اطلاعاتی را از مشتریان خود تهیه کند و شبکه ۵G خود را نیز راه‌اندازی نماید به مدت ۷ سال به شبکه جدید T-Mobile دسترسی خواهد داشت.

چارلی ارگن (Charlie Ergen)، بنیان‌گذار و رئیس Dish Network می‌گوید:

این پیشرفت‌ها، حاصل تحقق بیش از دو دهه کار و سرمایه‌گذاری ۲۱ میلیارد دلاری در زمینه‌ی طیف‌های موجی است تا بتوانیم Dish Network را به یک شرکت ارتباطی تبدیل کنیم. این فرصت‌ها، صحنه را برای ورود ما به عنوان چهارمین شرکت مخابراتی بی‌سیم آماده می‌کنند و به کار ما جهت راه‌اندازی نخستین شبکه ۵G با پهنای باند اختصاصی نیز سرعت می‌بخشند.

دارایی‌هایی که Dish Network از Sprint خریداری می‌کند، ارزشی بالغ بر ۵ میلیارد دلار دارند که شامل پرداخت ۱/۴ میلیارد دلار برای خرید کسب‌وکارهای قبلی Sprint و قرارداد ۳٫۶ میلیارد دلاری برای خرید بخشی از طیف موجی ۸۰۰ مگاهرتزی این شرکت می‌شود. قرارداد مربوط به خرید طیف موجی، پس از گذشت سه‌سال از خرید کسب‌و‌کارهای Boost ،Virgin و Sprint prepaid  به اتمام خواهد رسید.

Dish Network در موقعیت بسیار جالبی قرار دارد. اگرچه ادغام هنوز ۱۰۰٪ کامل نشده است اما این شرکت  این فرصت را دارد که تا زمان بهره‌برداری از شبکه‌ ۵G اختصاصی خود از شبکه شرکت‌های T-Mobile و Sprint برای ایجاد پایگاه مشتریان خود استفاده کند. از لحاظ تئوری، این شرکت می‌تواند ظرف مدت ۷ سال آینده، پایگاه مشتریان خود را ایجاد و در زمان مناسب نیز آن‌ها را به شبکه ۵G خود منتقل نماید.

اگر چه Dish Network در زمینه اینترنت ۵G یک شرکت نوپا به حساب می‌آید اما این شرکت می‌تواند اعتماد مشتریان را در این زمینه به خود جلب کند. امیدواریم که Dish Network بتواند به سلطه شرکت‌های دیگر در زمینه  اینترنت کابلی ایالات متحده، پایان دهد. این واقعاً خوب است که بیش از یک یا دو ارائه دهنده اینترنت در یک منطقه مشخص وجود داشته باشند زیرا، این موضوع باعث می‌شود تا شرکت‌ها، خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید