تعداد کاربران شبکه ۵G در جهان از مرز ۱ میلیارد نفر عبور کرد - تکفارس 
تعداد کاربران شبکه ۵G در جهان از مرز ۱ میلیارد نفر عبور کرد - تکفارس 

تعداد کاربران شبکه ۵G در جهان از مرز ۱ میلیارد نفر عبور کرد

افشین نوری
۱۰ دی ۱۴۰۱ - 06:07
اینترنت نسل پنجم - 5G

فناوری ۵G روزبه‌روز در حال توسعه است و بسیاری از کشورها در حال آماده کردن زیرساخت‌های این شبکه پرسرعت هستند. قاره آسیا خوشبختانه در این بخش بسیاز جلوتر از بقیه جاهاست و مثلا کشوری مثل چین حدود ۶۰ درصد از کل ایستگاه‌های ۵G دنیا را دارد. اروپا و آمریکای شمالی نیز پشت‌سر چین در حال توسعه این فناوری هستند. 

طبق گزارش جدیدی که موسسه Strategy Analytics منتشر کرده است تعداد کاربران شبکه ۵G از ۸۱۹ میلیون نفر در ماه ژوئن به ۹۲۴ میلیون نفر در ماه سپتامبر رسیده بود و و حالا تعداد مشترکین این شبکه از مرز ۱ میلیارد نفر عبور کرده است. این یک رکورد تاریخی در حوزه ارتباطات است و انتظار می‌رود در آینده تزدیک شاهد رکوردهای دیگری نیز در در این زمینه باشیم.

طبق گزارش امروز، تا آخر این ماه تعداد کاربران شبکه ۵G حدود ۳۶ درصد از کل جمعیت دنیا را تشکیل خواهد داد و از طرفی میزان فروش گوشی‌های ۵G حدود ۵۰ درصد کل فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان خواهد بود. موسسه Strategy Analytics در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۲۳ نیز شاهد رشد فناوری ۵G در نقاط مختلف دنیا خواهیم بود و انتظار می‌رود با توسعه این شبکه در کشور هند شاهد آمار خیره‌کننده‌ای برای تعداد کاربران این شبکه پرسرعت باشیم. آمریکای لاتین نیز در حال پیوستن به این جمع است و کشورهایی مثل برزیل و شیلی قدم‌های حوبی در این زمینه برداشته‌اند. 

لازم به گفتن است که توسعه روزافزون شبکه ۵G منجر به ایجاد کسب‌وکارهای جدید و فناوری‌های جدیدتر خواهد شد و این موضوع می‌تواند به نفع اقتصاد جهانی و پیشرفت آن باشد. طبق گزارش وزارت ارتباطات چین، تعداد کل کاربران موبایلی این کشور در ماه جاری به ۱.۶۸۴ میلیارد نفر رسیده است و تعداد کاربران موبایلی ۵G حدود ۵۴۲ میلیون نفر شده است که این یعنی تقریبا ۳۲ درصد از کل کاربران موبایلی چین از فناوری۵G استفاده می‌کنند.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که سایر کشورها مثل کشور خود ما چقدر خواهند توانست در این زمینه پیشرفت کنند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید