سامسونگ لایسنس فناوری ۵G هواوی را خریداری کرد - تکفارس 
سامسونگ لایسنس فناوری ۵G هواوی را خریداری کرد - تکفارس 

سامسونگ لایسنس فناوری ۵G هواوی را خریداری کرد

افشین نوری
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - 11:54
سامسونگ

هواوی یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری ۵G است و ظاهرا سامسونگ قصد دارد از تجهیزات و لایسنس ۵G این شرکت در دستگاه‌های خود استفاده کند‌.  ‌

طبق یک گزارش جدید، هواوی توافقی با سامسونگ امضا کرده است ‌که اجازه استفاده از لایسنس فناوری ۵G این شرکت چینی را به کره‌ای خواهد داد. هواوی اخیرا با شرکت اوپو نیز قرار مشابهی امضا کرده بود که این موضوع نشان می‌دهد هواوی مشتریان بسیار زیادی در حوزه ۵G دارد. 

به این ترتیب، شرکت‌های سامسونگ و اوپو خواهند توانست با بهره‌گیری از لایسنس‌ پتنت‌های ۵G هواوی اقدام به ساخت مودم‌های ۵G جهت استفاده در داخل دستگاه‌های خود بکنند. مدیران هر دو شرکت از امضای توافق مذکور با هواپی اطهار خوشحال کرده‌اند و گفته‌اند که این یک توافق برد-برد برای طرفین است 

هرچند تحریم‌های آمریکا علیه هواوی ممکن است مشکلاتی برای سامسونگ ایجاد کند اما این تحریم‌ها صرفا مربوط به فروش تجهیزات و فناوری‌های آمریکایی به هواوی می‌شود و شامل همکاری سایر شرکت‌ها با این شرکت چینی نمی‌شود. 

هواوی بعد از آنکه بتدریج از بازار گوشی‌های هوشمند خارج شد، تمرکز خود را روی توسعه فناوری ۵G گذاشت و حالا تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت‌های سازنده تجهیزات ۵G در دنیا شده است.  

طبق گزارش امروز، تاکنون بیش از ۲۰ شرکت مختلف لایسنس فناوری ۵G هواوی را خریده‌اند و این شرکت چینی موفق شده است در سال ۲۰۲۱ درآمدی بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار از این بخش کسب کند. به این ترتیب، تحریم‌های آمریکا نه‌تنها نتوانسته مانع از رشد هواوی شود بلکه سایر شرکت‌ها نیز خواهان همکاری با این شرکت هستند. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید