مهندس سابق نوکیا دلایل شکست ویندوز فون را توضیح می‌دهد - تکفارس 
مهندس سابق نوکیا دلایل شکست ویندوز فون را توضیح می‌دهد - تکفارس 
مهندس سابق نوکیا دلایل شکست ویندوز فون را توضیح می‌دهد - تکفارس 

مهندس سابق نوکیا دلایل شکست ویندوز فون را توضیح می‌دهد

مسلم رفیعی
۵ مرداد ۱۳۹۸ - 19:00
مهندس سابق نوکیا دلایل شکست ویندوز فون را توضیح می‌دهد - تکفارس 

بسیاری از متخصصان فناوری، ویندوز فون (Windows Phone) را به عنوان یک شکست عظیم نام‌گذاری کرده‌اند. حتی برخی نیز این دیدگاه را مطرح می‌کنند که این سیستم‌عامل موبایلی، بزرگترین شکست تاریخ مایکروسافت بوده است. بعضی‌ها از جمله تری مایرسون (Terry Myerson)، سرپرست سابق ویندوز و ویندوز فون، نظرات خود را در مورد اشتباهات مرتبط با ویندوز فون بیان کرده‌اند، تصمیماتی که باعث شدند تا مایکروسافت، این سیستم‌عامل را کنار بگذارد.

اخیراً، یک مهندس که ادعا کرده در شرکت نوکیا، قبل و پس از تصرف مایکروسافت کار کرده، سخنانی را ابراز داشته است. به گفته‌ی این کارمند، تعداد بسیار زیادی مانع وجود داشتند که هرگز به ویندوز فون اجازه نمی‌دادند که از نردبان موفقیت بالا برود. این مهندس به چهار دلیل عمده اشاره کرد که از نظر او، جزء مسائل کلیدی شکست گوشی‌های هوشمند مایکروسافت هستند.

تری مایرسون گفت:

دلایل بسیاری باعث مرگ ویندوز فون شده‌اند، هیچ‌کدام از آن‌ها به تنهایی این کار را انجام نداده‌اند، اما به نظر من، این موارد از بقیه مهم‌تر هستند:

  • دست‌کم گرفتن گوگل: بدیهی است که اپل یک گوی آتشین بود و مایکروسافت نیز این را می‌دانست اما گوگل در کسب‌وکار سیستم‌عامل، یک تازه‌وارد بود و به اندازه‌ی کافی جدی گرفته نمی‌شد. اندروید یک سیستم‌عامل زمخت بود اما پشتوانه‌های قوی داشت. بله، خدمات گوگل. زمانی که این غول اینترنتی، مایکروسافت را از سرویس‌های YouTube ،Maps ،Gmail و غیره حذف کرد، ویندوز فون تبدیل به یک کالای کم ارزش شد.
  • ویندوز ۸: قبل از ویندوز ۸، مردم نسبت به ویندوز فون کنجکاوی زیادی داشتند. پس از  معرفی ویندوز ۸، افرادی که این دو را با یکدیگر ترکیب نمودند، محصولات خوبی را در اختیار نداشتند زیرا، تیم‌ها کاملاً مستقل بودند و ویندوز ۸ نیز عملکرد ضعیفی داشت. حتی با ویندوز ۱۰ نیز، رسوایی رابط‌ کاربری مترو فراموش نشد.
  • شهرت مایکروسافت: حقیقت وحشتناک در آن زمان این بود که جوانان متنفر از مایکروسافت، شروع به ایجاد کسب‌وکارهای مبتنی بر سیستم‌عامل‌های رقبا کردند.
  • وفاداری: تا سال ۲۰۱۴، مردم با iOS و اندروید احساس راحتی می‌کردند و حتی اگر ویندوز فون، برنامه‌ها و تمامی کاستی‌های خود را نیز برطرف می‌کرد، بازهم نمی‌توانست مردم را قانع کند تا به این سیستم‌عامل مهاجرت نمایند. حتی در حال حاضر، جابجایی کاربران بین iOS و اندروید بسیار کم است.

او همچنین یک حقیقت جالب را نیز فاش کرد. به گفته‌ی وی، برنامه‌نویسی ویندوز فون همیشه بهتر از اندروید بوده است. و ادامه داد:

Android Studio در اوایل راه خود بود و توسعه‌دهندگان اندروید با برنامه‌ی Eclipse کار می‌کردند اما مایکروسافت، Visual Studio را داشت، برنامه‌ای که برتری زیادی نسبت به Android Studio داشت. از نظر مصرف‌کنندگان سخت‌گیر نیز، همیشه ویندوز فون برنامه‌نویسی بهتری نسبت به اندروید داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید