سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد - تکفارس 
سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد - تکفارس 
سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد - تکفارس 

سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد

علی اسکندری
۱ مرداد ۱۳۹۸ - 23:30
سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد - تکفارس 

حتی اگر علاقه‌ای به دنیای تکنولوژی و محصولات هوشمند نداشته باشید، حتما نام سامسونگ را شنیده‌اید. این شرکت برای سال‌هاست که در حوزه فن‌آوری و به‌طور کل ساخت محصولات مختلف فعالیت می‌کند و بسیار موفق بوده است. در سال‌های مختلف سامسونگ توانسته محصولات خود را در جای‌جای کره زمین عرضه کند و به این ترتیب سود هنگفتی را به‌دست آورد. به‌تازگی خبر رسیده بود که این شرکت کره‌ای می‌خواهد کارخانه‌ای برای ساخت پردازنده‌های خود در آمریکا راه‌اندازی نماید. اما شواهد حاکی از آن هستند که سامسونگ قصد انجام چنین کاری را ندارد. در ادامه بیش‌تر در مورد این موضوع توضیح داده‌ایم.

بدون تردی قرن بیست و یکم زمان ظهور شرکت‌های قدرت‌مند در حوزه تکنولوژی است. در حقیقت سامسونگ در این چندین سال اخیر توانسته در بازارهای مختلفی مثل گوشی‌های هوشمند و تلویزیون تبدیل به یک غول شود و رقبای خود را کنار بزند. این شرکت هم در بخش سخت‌افزار و هم در قسمت نرم‌افزار فعالیت گسترده‌ای دارد. می‌توان گفت سامسونگ در حوزه‌های مختلف مشغول به تولید محصولات جذاب و کاربردی است که نظر هر کسی را به‌سمت خود جلب می‌کنند. یکی از همین حوزه‌ها، پردازنده و سخت‌افزار گوشی‌هاست. همان‌طور که می‌دانید تمامی دستگاه‌های هوشمند نیاز به تراشه دارند و پردازنده نیازی به‌نظر نامتناهی است. شرکت‌های زیادی در این بخش فعالیت می‌کنند که یکی از برترین آن‌ها سامسونگ است. این برند کره‌ای محصولات خود را با نام اگزینوس به بازار عرضه می‌کند. با توجه به آمار و ارقام این شرکت پردازنده‌های اختصاصی خود را بیش‌تر برای گوشی‌های خود در نظر می‌گیرد. اما حوزه فعالیت‌های سامسونگ در بخش تراشه به این‌جا ختم نمی‌شود.

سامسونگ مثل بخش نمایشگر، به دیگر شرکت‌ها نیز برای ساختن تراشه‌های گوشی‌های‌شان کمک می‌کند. یکی از همین برندهای محبوب اپل است. این شرکت هر ساله از موبایل‌های هوشمند جدیدی پرده برمی‌دارد که همه آن‌ها نیاز به پردازنده‌های قدرت‌مند دارند. امثال نیز برای این‌که اپل بتواند محصولی قدرت‌مند به بازار عرضه کند، به سامسونگ – این رقیب خود در دنیای گوشی‌های هوشمند – مراجعه کرده است. همین موضوع سامسونگ را بر آن داشت تا برای تامین نیاز اپل کارخانه‌ای در آمریکا راه‌اندازی کند. اما به‌نظر می‌رسد فعلا راه‌اندازی این کارخانه بزرگ منتفی شده است.

سامسونگ قصد راه‌اندازی کارخانه در آمریکا را ندارد - تکفارس 

سامسونگ تراشه‌های اگزینوس در چین و کره می‌سازد و سوال این‌جاست که برای چه هدفی قصد راه‌اندازی یک کارخانه در ایالات متحده را داشته است. همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی کارخانه در آمریکا حتی برای شرکت‌های بزرگ نیز خرج زیادی در بردارد، از آن‌جا که کارگران و افراد متخصص مورد نیاز این کارخانه‌ها بسیار گران‌قیمت هستند و در واقع می‌توان گفت بهترین‌ها در سراسر جهان در آمریکا گرد آمده‌اند و برای همین خواستار حقوق زیادی هستند. سامسونگ شاید با در نظر گرفتن این عوامل پرهزینه اقدام به لغو راه‌اندازی کارخانه در آمریکا کرد. از طرفی سامسونگ مشکل دیگری نیز دارد. کره جنوبی و ژاپن در دوره تنش به‌ سر می‌برند و مدام محصولات شرکت‌های یکدیگر مورد تحریم قرار می‌دهد. مثلا دولت ژاپن با استفاده از روش‌های مختلف مثل افزایش تعرفه‌های واردات باعث شده تا کالای کره‌ای در ژاپن گران شوند و به این ترتیب مردم ژاپن نیز برای خرید محصولات ارزان‌تر، باید کالاهای ژاپنی را خریداری نمایند. اما این چه معنایی برای یک شرکت موبایل‌سازی دارد. به این ترتیب گوشی‌های هوشمند سامسونگ با قیمت بسیار بالاتری نسبت به رقیبان ژاپنی مثل سونی در بازار ژاپن یافت خواهد شد و همین موضوع مطمئنا بر فروش این شرکت تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار و شایعات نشان می‌دهند که کارخانه مذکور قرار بود در ایالت تگزاس تاسیس شود و حدود ۱۷ میلیارد دلار بر روی سرمایه‌گذاری شده بود. اما سامسونگ به دلایل مختلف از آن صرف‌نظر کرد. اما چه احتمالاتی وجود دارد. اپل به‌زودی از گوشی‌های جدید خود پرده برمی‌دارد و برای همین بیش‌تر از هر زمان دیگری نیاز به تراشه‌های سامسونگ و همکاری این شرکت دارد. با لغو راه‌اندازی کارخانه ساختن پردازنده نیز سامسونگ زیر فشار سفارش‌های عظیم اپل قرار گرفته است و شاید تصمیم بگیرد از دیگر کارخانه‌های بزرگ خود در کشورهای دیگر مثل ویتنام و چین بهره ببرد. شاید هم در همان کره جنوبی اقدام به تولید این پردازنده‌های قدرت‌مند کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا سامسونگ به‌زودی یک کارخانه ساخت تراشه را در آمریکا راه‌اندازی خواهد کرد و محصولات اپل را پشتیبانی می‌کند یا شرکت دیگری جای سامسونگ را خواهد گرفت؟ خوشحال خواهیم شد که نظرتان را با ما و دیگر کاربران تکفارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید