هوآوی و کره شمالی در مسیر راه‌اندازی شبکه ۳G - تکفارس 
هوآوی و کره شمالی در مسیر راه‌اندازی شبکه ۳G - تکفارس 
هوآوی و کره شمالی در مسیر راه‌اندازی شبکه ۳G - تکفارس 

هوآوی و کره شمالی در مسیر راه‌اندازی شبکه ۳G

سید محمد معلمی
۳۱ تیر ۱۳۹۸ - 21:00
هوآوی و کره شمالی در مسیر راه‌اندازی شبکه ۳G - تکفارس 

بر اساس اسناد منتشر شده توسط یکی از کارمندان سابق هوآوی، گویا این کمپانی چینی در زمینه راه‌اندازی شبکه بیسیم ۳G در کره شمالی، به این کشور کمک کرده است. آن‌طور که از اسناد فاش شده توسط واشینگتن‌پست برداشت می‌شود، هوآوی با یک شرکت چینی دیگر به نام کمپانی بین‌المللی فناوری اطلاعات پاندا (Panda International Information Technology) در یک بازه زمانی هشت‌ساله و در زمینه انجام برخی پروژه‌ها همکاری داشته است.

این اطلاعات در حالی منتشر شده‌اند که اخیراً هوآوی به خاطر جنگ اقتصادی چین و آمریکا زیر ذره‌بین دولت آمریکا رفته و مورد غضب دونالد ترامپ بوده است. در ماه ژانویه، دپارتمان عدالت ایالات متحده کیفرخواستی ارائه کرد که در آن ۲۳ حساب که قوانین حقوق معنوی مربوط به تحریم‌های ایران را رعایت نکرده بودند، به چشم می‌خورد. دونالد ترامپ هم در ادامه هوآوی را به خاطر اینکه یک تهدید امنیتی به شمار می‌رفت، در لیست سیاه قرار داد. حالا مدیر این کمپانی، آقای منگ وانژو (Meng Wanzhou) در خانه خودش در کانادا تحت بازداشت بوده و منتظر رأی آمریکا است.

مهم‌ترین نگرانی در مورد همکاری هوآوی و کره شمالی این است که مبادا این کمپانی چینی از قطعات شرکت‌های آمریکایی در تأسیسات راه‌اندازی شده در کره بهره ببرد زیرا اگر این کار را کرده باشد، قوانین ایالات متحده را رسماً نقض کرده و احتمال دارد شرایط به مراتب بدتر از وضع موجود شود.

این اسناد را دو روزنامه‌نگار ارائه دادند که مدعی بودند از یک کارمند سابق هوآوی دریافت کرده‌اند. در ادامه دو نفر دیگر هم اسناد بعدی را آوردند. واشینگتن‌پست ادعا می‌کند که هوآوی صحت این اسناد را نه تأیید و نه رد خواهد کرد زیرا به وضوح مشخص نیست که آیا این کمپانی در راه‌اندازی تأسیسات مخابراتی کره شمالی دخالت داشته یا خیر.

یکی از سخنگویان هوآوی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

هوآوی به همه قوانین کنترل صادرات و مقررات تحریم‌ها در مناطق و کشورهای مختلف مانند اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ملل متحد که در آن مشغول به فعالیت است، تعهد کامل دارد

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید