مایکروسافت: ده‌هزار کاربر مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند - تکفارس 
مایکروسافت: ده‌هزار کاربر مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند - تکفارس 
مایکروسافت: ده‌هزار کاربر مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند - تکفارس 

مایکروسافت: ده‌هزار کاربر مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند

مسلم رفیعی
۲۷ تیر ۱۳۹۸ - 18:03
مایکروسافت: ده‌هزار کاربر مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند - تکفارس 

تعداد ۱۶۰۰ اکانت شخصی مایکروسافت مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند. مایکروسافت اعلام کرده است که در طول یک‌سال گذشته، ده‌هزار حساب‌ کاربری هک شده یا اینکه مورد حمله‌ی هکرهای بین‌المللی قرار گرفته‌اند. این غول نرم‌افزاری، همچنین افشاء کرده است که حدود ۸۴% این قربانیان را کسب‌و‌کارها و ۱۶% مابقی را  حساب‌های ایمیل‌ شخصی تشکیل می‌دهند. آمارها گستره‌ی حملات سایبری و سهم بالای ۱۶۰۰ نفری حساب‌های شخصی مایکروسافت را نشان می‌دهند.

طبق گفته‌های مایکروسافت، بخش اعظم این حملات از کشور‌های: ایران، کره‌ی‌شمالی و روسیه نشأت می‌گیرند. تام بارت (Tom Burt) معاون امنیتی مایکروسافت در سخنان خود اظهار کرد که:

ما شاهد حملات سایبری گسترده‌ای از دو گروه ایرانی به نام‌های: Holmium و Mercury و یک گروه از کره‌ی شمالی با نام مستعار Thallium و دو گروه‌روسی دیگر به نام های Yttrium و Strontium بوده‌ایم.

گروه Strontium همان گروه روسی موسوم به Fancy Bear است که پیش‌تر نیز در هک کمیته‌ی ملی دموکراتیک آمریکا و حملات سایبری NotPetya علیه بانک‌ها و زیر‌ساخت‌های اوکراین در خرداد ۹۶ (ژوئن ۲۰۱۷) دست داشت. مایکروسافت بر روی این حملات تأکید بیشتری می‌ورزد تا بتواند مسئولین و تامین‌کنندگان فناوری‌های مرتبط با انتخابات را وادار به استفاده از نرم‌افزار ElectionGuard کند. این برنامه یک بسته‌ی توسعه‌ی نرم‌افزاری متن باز (SDK) است که توسط مایکروسافت عرضه می‌شود. نرم افزار ElectionGuard امکان ارائه‌ی نتایج شمارش آرا به اشخاص ثالث را جهت تصدیق و بررسی می‌دهد و همچنین رأی‌دهندگان با استفاده از آن می‌توانند به بررسی آرای خود پس از شمارش بپردازند. این نرم‌افزار در کل این اطمینان را می‌دهد که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است.

مایکروسافت حملات سایبری سال گذشته‌ را علیه سه‌نفر از کاندیداهای انتخابات میان‌دوره‌ای و ده‌هزار نفر از کاربران اعلام کرد تا این نکته را برجسته کند که این قبیل مشکلات خود به خود حل نخواهند شد. بارت در این باره می‌گوید:

با گذشت زمان این معضل همچنان پابرجا است و فروکش نکرده است، وقت آن رسیده که راه‌حلی برای آن پیدا کنیم. در این رابطه دولت و جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند اما فناوری نیز به نوبه‌ی خود در دفاع از دموکراسی مسئول است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید