مدیر Dell این‌بار مدیر AMD خواهد شد - تکفارس 
مدیر Dell این‌بار مدیر AMD خواهد شد - تکفارس 
مدیر Dell این‌بار مدیر AMD خواهد شد - تکفارس 

مدیر Dell این‌بار مدیر AMD خواهد شد

سید محمد معلمی
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 17:00
مدیر Dell این‌بار مدیر AMD خواهد شد - تکفارس 

فرانک آزور (Frank Azor) که بنیان‌گذار و مدیرکل شرکت ایلینور (Alienware) بود و مدتی هم در بخش تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری XPS کمپانی Dell کار می‌کرد، سه هفته پیش خبر داد که می‌خواهد در تاریخ سوم ژولای این شرکت را ترک کند. او اعلام کرد که قرار است یک چالش جدید در زندگی خود تجربه نماید به همین دلیل نامه خداحافظی‌اش را برای کارمندان ایلیونر فرستاد.

حالا و بر اساس آخرین اخبار و با تأیید رسمی مدیرعامل AMD، آزور قرار است مدیریت بخش تولید تراشه‌های گیمینگ این شرکت را بر عهده بگیرد و جایگزین ساندیپ چناکشو (Sandeep Chenakeshu) بشود که به تازگی نائب رئیس تجارت رایانه‌ای AMD شده است. البته خودِ آزور هنوز این اطلاعات را تأیید یا رد نکرده و اصلاً نسبت به این اخبار واکنشی نشان نداده است.

آزور در نامه خود به طرفداران شرکت ایلینور نوشت:

روحیه خلق کنندگی و سازندگی در من، آماده پذیرش چالش بعدی است

در ماه اکتبر ۲۰۱۸، او به صراحت اعلام کرد که ارزش بخش گیمینگ شرکت Dell بیش از ۳ میلیون دلار است و به راحتی می‌تواند سایر تولیدکنندگان قطعات گیمینگ را کنار بزند. این یعنی آزور انتخاب درستی داشته و در موقعی مناسب این کمپانی را ترک کرده است تا به جایی مانند AMD برود و بتواند ادامه آرزوهایش را در آن‌جا دنبال کند. این کمپانی آمریکایی در سال جاری میلادی با ارتقا امنیت تراشه‌ها جهت به کار بردن در ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و گوگل استدیا، توانسته صنعت گیمینگ خود را بهبود بخشد. به علاوه، مک‌بوک پرو سال ۲۰۱۹ اپل هم از کارت گرافیک سری Radeon این شرکت استفاده خواهد کرد.

در این بین انتخاب آزور به عنوان مدیر تولید تراشه‌های گیمینگ AMD شاید عجیب باشد ولی از آن جایی که او توانایی‌های خودش را در این زمینه و در شرکت Dell نشان داده، باید این اتفاق را به فال نیک بگیریم. از حالا به بعد باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا AMD می‌تواند در سال‌های آینده یکی از تولیدکنندگان بزرگ تراشه‌های گیمینگ باشد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید