راه اندازی استارت‌ آپ بدون سرمایه - تکفارس 
راه اندازی استارت‌ آپ بدون سرمایه - تکفارس 
راه اندازی استارت‌ آپ بدون سرمایه - تکفارس 

راه اندازی استارت‌ آپ بدون سرمایه

بهنام خدابخشی
۲۶ تیر ۱۳۹۸ - 14:00
راه اندازی استارت‌ آپ

قطعا تا به امروز یک بار این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که چگونه می‌توانید بدون پرداخت هزینه یک کسب و کار کوچک را راه‌اندازی نمایید؟. در این خصوص باید بگوییم که در دنیا راه‌اندازی هیچ کسب‌وکاری بدون سرمایه‌گذاری انرژی امکان‌پذیر نخواهد شد. منظور از انرژی، پول و زمان است. خب، اگر پولی نداشته باشید، نمی‌توانید وقت خود را صرف کسب‌وکار رویایی خود کنید و به اهدافتان برسید.

اما باید این نکته را برای شما بازگو کنم که پس از مطالعات کتاب‌های بسیار و صرف زمان به این نتیجه رسیدم که این موضوع آنقدرها هم غیر ممکن نیست! تا به امروز با افراد موفق بسیاری در این زمینه مشورت کردم و روش‌های مختلفی را پیش روی من قرار دادند و پس از فکر کردن بسیار نتیجه گرفتم تا یک روش مطمئن را انتخاب کنم که در ادامه این روش را برای شما بازگو خواهم کرد.

تیم‌ با استعداد

اگر تصمیم دارید تا یک کسب‌وکار کوچک را راه‌اندازی کنید، شرط اول این است که اصلا عجله نکنید. ابتدا شما باید یک تیم قدرتمند و با استعداد را در این زمینه انتخاب کرده و با آن‌ها فعالیت داشته باشید، چه به صورت حضوری و چه به صورت دورکاری. شما از این طریق به دو پارامتر دست خواهید یافت؛ پول و تجربه! این روش کارایی بسیار بالایی دارد، حتما آن را مدنظر داشته باشید.

پیدا کردن افراد داوطلب

برخی از افراد در طول روز وقت زیادی دارند و به ایده‌ی کسب‌وکار شما نیز علاقه‌مند هستند. در ابتدا شما باید بخشی از ایده‌ی خود را با آن‌ها مطرح نمایید تا با چند و چون کارتان آشنا شوند، در این میان برخی از افراد مشتاق می‌شوند تا به صورت رایگان با شما همراه شده و شما را در راه رسیدن به اهدافتان یاری نمایند. برای مطرح نمودن یک خلاصه‌ای از ایده‌ی خود فقط کافی است یک پیام عمومی در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر و فیسبوک ارسال کنید. به همین راحتی!

استفاده از ابزارهای رایگان

ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارند که اگر در دنیای اینترنت جستجو کنید می‌توانید با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک کسب‌وکار کوچک و یک ایده‌ی استارتاپی را راه‌اندازی کنید. این ابزارها شامل:

  • وب‌سایت‌ساز رایگان (نظیر وردپرس)
  • لوگوساز رایگان (نظیر Logojoy)
  • اپلیکیشن‌ساز رایگان (نظیر AppGeyser)

و ابزارهای بسیار دیگر ….

در نظر گرفتن سود کم

در مراحل ابتدایی کسب‌وکار خود نباید به دنبال بازگشت پول زیاد باشید. تنها باید در مورد ارزش کسب‌وکار خود فکر کنید. تصمیم دارید تا در جامعه‌ی آماری خود چه امکاناتی را در اختیارشان قرار دهید؟

اگر تصمیم دارید با استفاده از کسب‌وکار خود، محصولی را به افراد مختلف عرضه کنید، باید حداقل میزان سود خود را درنظر بگیرید. با این کار می‌توانید مشتری‌های ثابتی را در آینده‌ای نزدیک برای خود داشته باشید.

ایده‌آل‌های ذهن خود را فراموش کنید

ساخت یک لوگوی قدرتمند خوب است، یک طراحی فوق‌العاده عالی است، ایجاد یک سایت قدرتمند و یا اپلیکیشن خیلی خوب است اما باید تمامی این موارد را فراموش کنید، زیرا داشتن چنین پکیج قدرتمندی نیازمند پرداخت هزینه‌ای بالاست اما شما باید در ابتدا MVP (خداقل قیمت محصول) را در نظر داشته باشید تا بتوانید اهدافتان را عملی کنید. یعنی شما تنها باید فرآیندی را عملی کنید که به اندازه‌ی کافی درآمد داشته باشید.

نکته‌ی کلیدی: اگر سری اول محصولات شما به فروش نرسید، متاسفانه شما دیر وارد بازار شده اید.

پس همین الان برای رسیدن به رویاهایتان تلاش کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید