شکایت اپل از یک استارت آپ بدلیل کپی کردن آیفون - تکفارس 
شکایت اپل از یک استارت آپ بدلیل کپی کردن آیفون - تکفارس 
شکایت اپل از یک استارت آپ بدلیل کپی کردن آیفون - تکفارس 

شکایت اپل از یک استارت آپ بدلیل کپی کردن آیفون

پوریا اسدی
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - 19:00
شکایت اپل از یک استارت آپ بدلیل کپی کردن آیفون - تکفارس 

بیش از یک سال است که شرکتی به نام کورلیوم آیفون‌های مجازی را به کاربران عرضه می‌کند. هر کاربر با پرداخت هزینه می‌تواند یک آیفون مجازی را در رایانه خود اجرا کند  و مدل یا نسخه iOS را از طریق یک منوی ساده تغییر دهد.

حال اپل خواستار خاموش کردن آیفون مجازی است. در دادخواستی که برای اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شده است ، اپل ادعا می‌کند که ماکت آیفون مجازی کورلیوم حق نسخه برداری شرکت iOS و فناوری‌های مرتبط با آن را نقض می‌کند. استفاده از سیستم کورلیوم به عنوان جایگزینی برای آیفون تقریبا غیرممکن خواهد بود (تماس از طریق تلفن همراه یا سیم قابل دسترسی نیست). اما هنوز هم به طور مستقیم محیط iOS را کپی می‌کند و زمینه را برای ادعای اپل فراهم می‌آورد.

مشاور اپل در شکایت اولیه خود اظهار داشت:

هدف این دادخواست، جلوگیری از تحقیقات امنیتی با حسن نیت نیست بلکه پایان دادن به تجارت غیرقانونی کورلیوم از مجصولات دارای حق مالکیت اپل است.

برخی از نگرانی‌های اپل نسبت به این محصول شاید چیزی باشد که کاربران واقعاً از کورلیوم برای آن هدف استفاده می‌کنند: آشکار کردن باگ‌ها. طبق گزارش‌های سال گذشته از مادربورد و فوربس، آیفون مجازی کورلیوم در درجه اول توسط محققانی که به دنبال آسیب‌پذیری در iOS و آیفون هستند، استفاده می‌شود که اغلب به جای گزارش به اپل به سوءاستفاده کنندگان شخص ثالث فروخته می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که کورلیوم چگونه به این شکایت پاسخ خواهد داد. همانطور که توسط بلومبرگ ذکر شده، کورلیوم سیاست  مالکیت معنوی خود را در ماه گذشته به روز کرده است. به دنبال تشکیل پرونده اپل ، احضاریه صادر شده و به کورلیوم ۲۱ روز پس از تحویل فرصت داده شد تا به این پرونده پاسخ دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید