این استارت آپ، به ازای ۸۰ دلار به شما یک بسته دستمال آلوده می‌فروشد! - تکفارس 
این استارت آپ، به ازای ۸۰ دلار به شما یک بسته دستمال آلوده می‌فروشد! - تکفارس 
این استارت آپ، به ازای ۸۰ دلار به شما یک بسته دستمال آلوده می‌فروشد! - تکفارس 

این استارت آپ، به ازای ۸۰ دلار به شما یک بسته دستمال آلوده می‌فروشد!

امیر مریخ
۷ بهمن ۱۳۹۷ - 15:00
این استارت آپ، به ازای ۸۰ دلار به شما یک بسته دستمال آلوده می‌فروشد! - تکفارس 

در طی این ایده‌ی جدید تنها با در دست داشتن ۸۰ دلار ناقابل، تمام میکروب‌ها و باکتری‌ها را به طور یکجا در یک بسته تحویل بگیرید! در ادامه‌ی گزارش با تکفارس همراه باشید.

در ادامه‌ی این داستان عجیب و غریب، ما به دنبال صحت و سقم این استارت آپ رفتیم و کاشف به عمل آمد که در واقع چنین ایده‌ای واقعیت مادی دارد. شرکت Vaev، در حال تولید دستمالی است که با عطسه‌ی افراد آلوده شده است و قصد دارد تا آن را با قیمت نازل (!) ۷۹٫۹۹ دلار راهی بازار مصرف خود کند. کالایی که احتمالا همه‌ی ما رویای داشتن آن را در شب برای خود مرور می‌کنیم!

اگر وارد وبسایت این شرکت شوید، نوشته‌ای از سازندگان را خواهید یافت که به این مضمون است:

ما معتقدیم که وقتی در فصل سرما، بیماری آنفولانزا گریبان شما را بگیرد، شما باید پیش دستی کرده و برای بیمار شدن خود برنامه ریزی و استراتژی مناسب را از قبل در نظر گرفته باشید.

آن‌ها در قسمتی دیگر از وبسایت خود ابراز داشتند:

ما در شرکت Vaev، اعتقاد چندانی به داروهای شیمیایی یا داروهایی که برای آنفلونزا تجویز می‌شوند، نداریم. ما معتقدیم استفاده از دستمالی که محتوی عطسه انسان است، روش درمانی بهتری در مقایسه با سوزن و قرص‌های مختلف است.

Vaev شماره تلفن خود را در سایت خود قرار نداده است و ما همچنین هیچ پاسخی از جانب ایشان در فروم‌های ارتباطی، دریافت نکردیم. اما روند و روال کار این گونه است که شما دستمال مصرفی توسط یک فرد بیمار را سفارش می‌دهید و سپس به وسیله‌ی این دستمال خود را به ویروس موجود در دستمال آلوده، مبتلا می‌کنید. از دیدگاه سازندگان این دستمال‌ها باعث می‌شود تا با آلوده کردن شما به ویروس ضعیف بیماری، سیستم ایمنی بدنتان را در برابر موج‌های بدتر بیماری محافظت کنند.

اما دکتر برهم سگال (Brahm Segal)، رئیس بخش بیماری‌های عفونی مرکز سرطان جامع Roswell Park در بوفالو نیویورک، به ما گفته است که در این ایده، مشکلات متعددی همچنان وجود داردند و مفهوم آن خام هستند و تا مرحله‌ی نهایی فاصله‌ی بسیار زیادی دارد. وی گفت:

اولا ویروس‌ بعید است که در دستمال‌های مصرف شده، زنده باقی بماند، به این معنی که مصرف کننده تنها از یک دستمال کثیف استفاده می‌کند نه یک دستمال آلوده شده به وسیله‌ی ویروس‌‌ها. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که شامل تعداد بسیاری از گونه‌های مختلف ویروسی می‌شود و هیچ دلیل منطقی در این ایده وجود ندارد که در واقع بتواند ما را در برابر تمامی این ویورس‌ها مقاوم کند و به طوری که اگر حتی در مقابل ویروس خاصی مقاوم شدیم هنوز هم تعداد بسیار زیادی از ویروس‌ها در محیط اطراف وجود دارند که توانایی بیمار کردن ما را داشته باشند.

دکتر سگال ابراز می‌دارد، با توجه به نحوه‌ی پیشروی و ایده‌ای که شرکت Vaev برای مقابله با آنفلونزا انتخاب کرده‌است، در حال حاضر واکسن آنفلوانزا، همان چیزی است که مورد پیشنهاد قرار می‌گیرد  که از قضا موثرترین روش محافظت از افراد در فصل سرما نیز می‌باشد. وی می‌گوید:

انتقال عمدی ویروس آنفلوانزا یا هر ویروس دیگری از یک فرد مبتلا به فرد دیگر، از نظر پزشکی هیچ منطقی ندارد و این ایده از نظر سلامت اجتماعی نیز یک خطر محسوب می‌شود.

ما از سگال پرسیدیم که اگر ببیند یک فرد تمایل به استفاده از این دستمال‌ها دارد، چه چیزی به او خواهد گفت و او پاسخ داد:

تحت هیچ شرایطی حتی به این دستمال‌ها نزدیک هم نشو!

ما نظر این دکتر را در جای خود در امن و امان نگه می‌داریم تا زمانی که شرکت Vaev پاسخ سوال ما را جواب داده و در نهایت به یک نتیجه‌گیری نهایی برسیم. اما چیزی که در حال حاضر توجه ما را جلب کرده، آن است که در واقع این دستمال‌های پر از عطسه شرکت Vaev، به فروش رسیده‌اند و در حال حاضر سازندگان توانسته‌اند بازار مصرف خود را پیدا کنند. عضو هیئت مدیره‌ی این شرکت آقای اولیور نیسن (Oliver Niessen) به مجله‌ی تایم گفت:

ما در حال حاضر به مشکل زنجیره‌ی تامین مواد اولیه برخورده‌ایم.

از همه‌ی این‌ها که بگذریم، عطسه چیزی نیست که بتوان آن را کشت و درو کرد، پس طبیعتا، منابع اولیه‌ی این محصول ارزشمند(!) بسیار محدود خواهد بود. شاید در صورتی که بازار فروش Vaev سکه شد، آن‌ها مجبور شوند تا در کلینیک‌های سراسر جهان عطسه‌ی افراد را جمع آوری کرده و با قیمت نازل آن‌ها را به فروش برسانند! نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید