تایید شد: ال جی بخش گوشی های هوشمند خود را رسماً تعطیل می‌کند - تکفارس 
تایید شد: ال جی بخش گوشی های هوشمند خود را رسماً تعطیل می‌کند - تکفارس 

تایید شد: ال جی بخش گوشی های هوشمند خود را رسماً تعطیل می‌کند

حامد شهرزاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - 10:20
LG

ال جی به طور رسمی در روز دوشنبه اظهار داشت که تجارت جهانی تلفن همراه خود زیان دهی را متوقف خواهد کرد، زیرا این برند پیشگام سابق بازار گوشی‌های هوشمند به طور ویژه و جدی قصد دارد تا منابع خود را در مناطقی از شرکت خود که در حال رشد هستند، متمرکز کند تا به اهداف و رسیدن به دستاورد‌های مختلفی از جمله بهبود قطعات خودرو‌های الکتریکی، دستگاه‌های متصل به گجت‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی و فناوری‌های بی‌۲ بی‌و همچنین سیستم عامل‌ها و خدمات به ویژه مهم برسد.

به طور کلی، این شرکت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت مدیره این شرکت امروز این تصمیم را تصویب کرده است که باعث شگفت زدگی عموم مردم شده است. این اقدام غیرمنتظره از زمانی صورت گرفت که این شرکت بیانیه‌ای را در ژانویه صادر کرد، زمانی که این شرکت عمدتاً اظهار داشت که قطعاً در حال بررسی مسیر توسعه تجارت تلفن‌های هوشمند خود است، که می‌تواند بر تصمیمات آتی این شرکت تأثیر قابل توجهی بگذارد.

ال جی همچنان گوشی‌های هوشمند تولیدشده را به فروش خواهند رساند

ال جی به طور مداوم در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا رتبه سوم را کسب کرده است. این شرکت با توقف تولید گوشی‌های هوشمند جدید به مدت طولانی، به معنای واقعی کلمه، تا زمان اتمام موجودی کالای خود عمدتا به فروش تلفن‌های همراه ادامه خواهد داد و پشتیبانی سیستم نرم‌افزاری موجود برای تلفن‌های هوشمند موجود را فراهم می‌کند. مدت زمان ارائه این خدمات معمولاً از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. با این وجود، دیدگاه‌های مختلفی در مورد این موضوع وجود دارد.

این شرکت به طور خاص اظهار داشت که وضعیت کارمندان مشاغل مربوط به تجارت تلفن همراه آن در واقع با توجه به شرایط محلی تعیین می‌شود، که تا حد زیادی برای کارمندان این بخش مهم است. در ژانویه، گزارش‌های مهم و قابل توجهی منتشر شد و بیشتر آن‌ها نشان می‌داد که ال جی قصد فروش تجارت تلفن‌های هوشمند خود را دارد، که اکنون به وقوع پیوسته است.

ال جی پشتیبانی نرم‌افزاری از تلفن‌های همراه خود را برای مدت نامشخصی ادامه خواهد داد

این شرکت در چندین ماه قبل گفت که امسال یک گوشی قابل چرخش را روانه بازار خواهد کرد که برای بهبود و رسیدن به سوددهی بخش تلفن همراه ال جی طراحی، تولید و معرفی شده است. اما به نظر می‌رسد که تمام تلاش‌هایی که برای جبران ضرردهی و تداوم بخش تلفن همراه شرکت ال جی انجام شده، باعث شده است تا ضرر اقتصادی در واقع فعالیت خود را حفظ کرده و ادامه دهد و سیاست‌های جدید ال جی با شکست روبه رو شود، که به طور کلی باعث تعطیلی بخش تلفن همراه شرکت ال جی شده است.

با نگاه به آینده، ال جی قطعاً به استفاده از تخصص خود در زمینه تولید تلفن همراه ادامه خواهد داد و عمدتاً فن‌آوری‌های مربوط به این بخش مانند ۶G را توسعه می‌دهد، که تا حد زیادی به تقویت بیشتر رقابت سایر حوزه‌های تجاری کمک خواهد کرد، که در واقع مطابق با نظر عموم مردم است. ال جی در بیانیه‌ای گفت:

فن‌آوری‌های اصلی ال جی که طی بیست سال فعالیت در بخش تلفن همراه خود توسعه داده است نیز حفظ می‌شود و برای محصولات موجود و آینده اعمال می‌شود. تجارت تلفن‌های هوشمند ال جی به خصوص طی چندین سال اخیر عملکرد ضعیفی داشته است. اطلاعات کاملاً مشخصی به طور عمومی منتشر شده اند که این موضوع را تأیید می‌کند. مانند دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، ال جی در واقع در تلاش است تا با اتخاذ روش‌های جدید، وضعیت فعلی شرکت را به خوبی تغییر دهد.

یکی از دلایل شکست ال جی وجود رقبای متعدد و قدرتمند بود

ال جی تمرکز خود را روی تلفن‌های هوشمند میان رده و سطح بالا می‌گذارد، این دو بازار در دهه گذشته به لطف ظهور تولیدکنندگان تلفن‌های همراه چینی مانند هواوی، شیائومی، وان پلاس، اوپو و ویوو، به ویژه وقتی که هر چند ماه یک بارگوشی‌های هوشمند زیادی می‌شوند، مدل‌های بهتری برای خریداران مختلف وجود دارد یا شاید مردم فکر می‌کنند که اینگونه است. وقتی رقبای بسیار زیاد و قدرتمندی در بازار تلفن همراه وجود داشته باشد، نه تنها ال جی بلکه شرکت مانند اچ تی سی نیز دچار مشکل خواهد شد.

امروزه برخی از تولیدکنندگان تلفن به طور کلی به خدمات نرم‌افزاری (مانند پرداخت‌های تلفن همراه) برای کسب درآمد روی آوردند. هنگامی که ال جی خدمات پرداخت تلفن همراه خود را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد، این اتفاق دو سال پس از راه‌اندازی خدمات مشابه توسط شرکت سامسونگ بود. از این قبیل اقدامات و کار‌های خدماتی ال جی در چند سال گذشته به طور قابل توجهی کم بود.

منبع: TechCrunch

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.