استارتاپ Volocopter سرمایه جدیدی جذب کرد - تکفارس 
استارتاپ Volocopter سرمایه جدیدی جذب کرد - تکفارس 

استارتاپ Volocopter سرمایه جدیدی جذب کرد

علی اسکندری
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - 22:00
استارتاپ Volocopter سرمایه جدیدی جذب کرد - تکفارس 

استارتاپ آلمانی Volocopter که در بخش تاکسی‌های هوایی فعالیت می‌کند، به‌تازگی ۵۰ میلیون یورو (در حدود ۵۵ میلیون دلار) سرمایه توسط Geely جذب کرده است. شرکت Geely برند چینی است که شرکت ولوو را در اختیار دارد. این جذب سرمایه به استارتاپ مذکور این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر به خدف خود یک رونمایی از یک هلیکوپتر تبلیغاتی است، دست یابد. گفتنی‌ست این هلیکوپتر الکتریکی خواهد بود.

این سری سوم یا C جذب سرمایه توسط این استارتاپ بوده و تا حالا توانسته سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر بسیاری را به‌سمت خود جلب کند. همچنین این سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تا این تاکسی‌های هوایی Volocopter به کشور چین نیز عرضه شوند. هلیکوپترهای این استارتاپ نیز تا به حالا چند بار در فرودگاه پایتخت کشور فنلاند آزمایش شده‌اند. اما Geely تنها شرکتی نیست که به استارتاپ Volocopter علاقه نشان می‌دهد. در واقع مرسدس بنز و اینتل نیز با مبالغی میلیون دلاری در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در واقع Volocopter این قابلیت را دارد تا سرمایه‌گذاران بیش‌تری را جلب کند تا بتواند آزمایشات بیش‌تری را به سرانجام برساند. برخی‌ها بر این عقیده هستند که این تاکسی‌های اینترنتی آینده‌ای نخواهند داشت، چراکه پرواز مقدار زیادی انرژی لازم دارد و هنوز باتری‌هایی برای تامین این انرژی ساخته نشده‌اند. نسخه اولیه هلیکوپترهای برقی Volocopter دارای ۱۸ ملخ هستند و می‌توانند مسافتی رد حدود ۳۰ کیلومتر را طی کنند. در حقیقت این نسخه می‌تواند به‌مدت ۳۰ دقیقه پرواز نماید. ماه پیش این استارتاپ از شرکت جدیدی پرده برداشت که به تولید هلیکوپترهای نسل جدید می‌پردازد که مشخصه‌های بهتری نسبت به مدل‌های Volocopter دارند. برای مثال این هواپیماها می‌توانند مسافتی در حدود ۳۵ کیلومتر را طی کنند و مسافران بیش‌تری را حمل و نقل نمایند. ناگفته نماند تا حالا این شرکت نوپا ۹۴ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.