سازمان سیا و اف‌بی‌آی باید در مورد گوگل تحقیق کنند - تکفارس 
سازمان سیا و اف‌بی‌آی باید در مورد گوگل تحقیق کنند - تکفارس 
سازمان سیا و اف‌بی‌آی باید در مورد گوگل تحقیق کنند - تکفارس 

سازمان سیا و اف‌بی‌آی باید در مورد گوگل تحقیق کنند

امیر عسگری
۲۵ تیر ۱۳۹۸ - 23:00
سازمان سیا و اف‌بی‌آی باید در مورد گوگل تحقیق کنند - تکفارس 

بنابر گزارش‌ها، پیتر تیل (Peter Thiel)، میلیاردر و سرمایه‌گذار آمریکایی، روز یکشنبه در کنفرانس ملی محافظه‌کاران از شرکت آلفابت (Alphabet) صاحب شرکت گوگل و رابطه‌ی آنها با چین انتقاد کرده است. به گفته‌ی آکسیوس (Axios) آقای تیل از سی‌آی‌ای و اف‌بی‌آی خواسته تا درباره کمک‌های این شرکت به ارتش چین تحقیق کنند.

در طی این سخنرانی، تیل که از حامیان سخنرانی‌های رئیس جمهور ترامپ بوده است، این شرکت را متهم به نفوذ اداره اطلاعات چین در آن کرده است. این رویداد توسط بنیاد ادموند بورک (Edmund Burke) برای هم‌اندیشی محافظه‌کاران برگزار شده است.

پیتر تیل یکی از اعضای هیئت مدیره فیسبوک و بنیان‌گذار پی‌پال (PayPal) :

گوگل باید این سوال را از مدیریت ارشد خودش بپرسد که آیا متوجه نفوذ سازمان اطلاعات چین هست یا خیر و آیا به همین دلیل با رفتاری خیانتگرانه به جای همکاری با ارتش آمریکا در حال همکاری با ارتش چین است.

گوگل سریعاً پاسخی به این درخواست تیل نداده است. تیل پس از مشورت به این نتیجه رسید که واکنش سریعی به درخواست مجدد برای پاسخگویی به نظراتش نداشته باشد.

این اظهارات تیل زمانی صورت می‌گیرد که وزارت دادگستری در حال تحقیق در مورد گوگل است. در ماه ژوئن گزارش شد که وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده کردن تحقیقات علیه این غول بزرگ جستجو می‌باشد.

درگذشته گوگل برای در نظر گرفتن نسخه سانسور شده موتور جستجوی خود در چین مورد انتقاد قرار گرفته بود. علاوه بر این سال گذشته نیز گوگل تصمیم گرفت تا قرارداد هوش مصنوعی AI را با ارتش آمریکا تمدید نکند.

روز سه‌شنبه ترامپ توییتی را در مورد تریل منتشر کرد و نوشت:

یک فرد فوق‌العاده و با استعداد که این موضوع را بهتر از هرکسی می‌داند. دولت ترامپ این موضوع را بررسی خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید