لیبرا زیر ذره‌بین ژاپن - تکفارس 
لیبرا زیر ذره‌بین ژاپن - تکفارس 
لیبرا زیر ذره‌بین ژاپن - تکفارس 

لیبرا زیر ذره‌بین ژاپن

سجاد اسدی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 21:03
لیبرا زیر ذره‌بین ژاپن - تکفارس 

بر اساس گزارشات واصله از خبرگزاری رویترز، ژاپن تحقیقات خود در مورد ارز دیجیتالی لیبرا ( Libra cryptocurrency – که سال آینده توسط فیسبوک عرضه می‌شود) را آغاز کرده است.

مقامات این کشور در جلسه G7 که میان وزرا و مسئولین اقتصادی در فرانسه برگزار خواهد شد، به دنبال بررسی تاثیرات این ارز دیجیتالی بر سیاست‌ها و قانون‌گذاری‌های مالی کشورشان خواهند بود.

گروه فعلی که وظیفه بررسی مسائل اقتصادی مربوطه را دارند، متشکل از نمایندگان بانک ژاپن، وزیر اقتصاد و آژانس اقتصادی خواهند بود. این سه گروه اولین دیدار خود را در فرانسه برگزار کرده و در جلسات پیش رو به بررسی مسائل اقتصادی و تاثیرات لبیرا خواهند پرداخت. گفته می‌شود که این بررسی‌ها در حوزه‌های قانون‌گذاری، سیاست‌گذاری‌های مالی، مالیات و تسویه حساب‌ها خواهد بود.

با توجه به گسترش روزافزون ارزهای دیجیتالی، جلسه G7 در سال جاری به طور اختصاصی با محوریت این حوزه برگزار می‌شود. فرانسه و ژاپن مشتاق هستند تا تاثیر لیبرا و ارزهای دیجیتالی مشابه را بر روی برنامه‌های مالی بانک‌های سراسر دنیا بررسی کنند. ژاپن همچنین امیدوار است تا تعداد اعضای گروه فعلی را گسترش داده تا بتواند از سیاست‌گذاری‌ها و نظرات سایر کشورها نیز بهره‌مند شود.

ماه گذشته ارز دیجیتالی لیبرا توسط فیسبوک معرفی شد. این سرویس از طریق پیام‌رسان فیسبوک، واتس اپ در دسترس میلیون‌ها کاربر خواهد بود. شایان ذکر است که لیبرا به کاربران اجازه می‌دهد تا به مخاطبان خود بدون هیچ هزینه‌ای در هر نقطه‌ای از دنیا پول ارسال کرده و بحث کارمزد انتقال وجه را از طریق این سرویس تغییر دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید