دونالد ترامپ: می‌دانم بیت‌کوین چیست ولی علاقه‌ای به آن ندارم - تکفارس 
دونالد ترامپ: می‌دانم بیت‌کوین چیست ولی علاقه‌ای به آن ندارم - تکفارس 
دونالد ترامپ: می‌دانم بیت‌کوین چیست ولی علاقه‌ای به آن ندارم - تکفارس 

دونالد ترامپ: می‌دانم بیت‌کوین چیست ولی علاقه‌ای به آن ندارم

بهنام خدابخشی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ - 12:00
بیت‌کوین

این روزها بازار ارزهای دیجیتالی در دنیا بسیار رونق گرفته و توانسته است کاربران زیادی را در این عرصه جذب نماید. از این رو برای سیاستمداران کشورهای مختلف نیز این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد و سعی دارند به تحلیل بازارهای این ارزها بپردازند. در این میان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده‌ی آمریکا در خصوص ارزهای دیجیتال به خبرنگاران اعلام کرد:

“من طرافدار بیت‌کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال نیستم، زیرا قیمت آن‌ها لحظه‌ای بوده و بر پایه‌ی خاصی استوار نیستند.”

اگر سری به توییتر دونالد ترامپ بزنید، در یک سری از توییت‌ها مشاهده خواهید کرد که این شخص دیدگاه‌های خود را درخصوص بازارهای ارز دیجیتال (cryptocurrencies) مطرح نموده است! به عنوان مثال در آخرین توییت خود در خصوص cryptocurrencies اعلام کرده که ارز دیجیتال فیسبوک به نام Libra که به تازگی معرفی شده است در دسته‌ی ارزهای ناپایدار و غیر قابل اعتماد قرار خواهد گرفت. زیرا این شرکت باید ابتدا به دنبال یک منشور بانکداری باشد و در تمام موسسات مالی سنتی حضور یابد، سپس در این حالت شاید بتواند در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال حرفی برای گفتن داشته باشد.

در این میان دونالد ترامپ برای تعداد بسیار زیادی از افراد توصیه کرد تا از خرید ارز دیجیتال فیسبوک خودداری نمایند تا شرایط سیستم مالی جهانی و خطرات پیش روی آن مورد بررسی قرار بگیرد. در نهایت دونالد ترامپ با اشاره به برخی از علائم تجاری در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال اعلام کرد که نماد اعتماد ملی ایالات متحده، دلار می‌باشد و هر روز در سراسر دنیا قوی‌تر می‌شود. او در توییت خود نوشت:

تنها ارزی که ارزش خرید بالایی در دنیا دارد، دلار آمریکاست و سایر ارزها توانایی رقابت با آن را نخواهند داشت.

بیت‌کوین

هنوز به طور کامل واضح نیست که چرا دونالد ترامپ در این بازه‌ی زمانی اقدام به مصحبت کردن درخصوص ارزهای دیجیتال نموده است ولی دلیلی که برخی از تحلیلگران در این خصوص مطرح می‌کنند این است که به احتمال برخی از سیاستمداران درخصوص ارزهای دیجیتالی اعتقادی به سوددهی ندارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید