رشد ۱٫۵ درصد فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال - تکفارس 
رشد ۱٫۵ درصد فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال - تکفارس 
رشد ۱٫۵ درصد فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال - تکفارس 

رشد ۱٫۵ درصد فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال

سید محمد معلمی
۲۱ تیر ۱۳۹۸ - 19:00
رشد ۱٫۵ درصد فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال - تکفارس 

بر اساس اعلام یکی از خبرگزاری‌ها، فروش رایانه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ پس از شش ماه افت، این‌بار با رشد ۱٫۵ درصدی روبه‌رو شده به طوری که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۶۲ میلیون کامپیوتر به دست متقاضیان رسیده بود، این عدد امسال به ۶۳ میلیون عدد رسیده است.

میکاکو کیتاگاوا، تحلیلگر این خبرگزاری می‌گوید:

فروش رایانه‌ها به این دلیل افزایش یافته که ویندوز ۱۰ در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ برای انجام اموری تجاری بهتر شده است. رشد فروش کامپیوترها در حالی به ثبت رسیده که شاهد کاهش تقاضا در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم

لنوو، HP و Dell سه شرکتی بودند که از این افزایش فروش بیشترین سود را برده‌اند و روی هم ۶۴ درصد از محصولاتشان را فروخته‌اند. این آمار برای این سه کمپانی در دومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۸ تقریباً ۶۰٫۷ درصد بود.

در ایالات متحده، ۱۴ میلیون رایانه به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۰٫۴ درصدی روبه‌روست. HP (رتبه اول) و Dell (رتبه دوم) دو شرکت پیشتاز در این کشور به شمار می‌روند. همچنین فروش لپ‌تاپ در آسیا اقیانوسیه هم نسبت به پارسال ۱ درصد کمتر شده زیرا بازار چین در این مدت رونق زیادی نداشته است.

این خبرگزاری همچنین مدعی شده به خاطر جنگ‌های اقتصادی و آینده نامشخص کمپانی‌های مختلف، بازار رایانه‌های همراه به سمت چشم‌اندازی پر از ابهام در حال حرکت است.

کیتاگاوا ادامه می‌دهد:

اگرچه جنگ اقتصادی چین و آمریکا بر بازار کامپیوترها در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تأثیر نگذاشت اما فاز بعدی این کشمکش‌ها قطعاً تأثیرگذار خواهند بود. اکثر لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها امروزه در چین تولید می‌شوند و در ایالات متحده به فروش می‌رسند که اگر جنگ اقتصادی دو کشور ادامه یابد، تعرفه‌های مالی بیشتر شوند و کمپانی‌ها نتوانند به موقع اقدام خاصی صورت دهند، مطمئناً شاهد افزایش قیمت بی‌رویه در این دستگاه‌ها خواهیم بود

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید