ایلان ماسک و تولید هواپیماهای برقی - تکفارس 
ایلان ماسک و تولید هواپیماهای برقی - تکفارس 
ایلان ماسک و تولید هواپیماهای برقی - تکفارس 

ایلان ماسک و تولید هواپیماهای برقی

سید محمد معلمی
۱۱ تیر ۱۳۹۸ - 22:30
ایلان ماسک و تولید هواپیماهای برقی - تکفارس 

در حالی که شرکت تسلا (Tesla) در حال تولید خودروهای برقی است ولی ایلان ماسک، مدیرعامل این کمپانی افکار بلندپروازانه‌تری دارد. او می‌خواهد ساخت هواپیماهای برقی را استارت بزند.

خیلی کم پیش می‌آید که ایلان ماسک در توییتر به سؤالات برخی افراد پاسخ ندهد. به همین دلیل در جواب یکی از کاربران در این شبکه اجتماعی عنوان کرده که مشکل اصلی پیرامون ساخت هواپیماهای برقی فعلاً کمبود ظرفیت باتری است که البته احتمالاً تا پنج سال آینده برطرف خواهد شد تا این رؤیای انسان‌ها هم محقق شود. بر اساس گفته ماسک، وزن موتورهای برقی و مصرف کمتر انرژی در آنها، از جمله مزایای هواپیماهای برقی نسبت به هواپیماهای فعلی است.

همه این اخبار نشان می‌دهند که ایده تولید هواپیماهای برقی بسیار جدی است. در واقع، این برای اولین بار نیست که ایلان ماسک به هواپیماها توجه کرده زیرا چند سال پیش او روی نمونه‌ای از آنها فعالیت داشته که به صورت عمودی پرواز می‌کرده و فرود می‌آمده است. احتمال اینکه تسلا از یافته‌های SpaceX برای ساخت هواپیماهای برقی بهره ببرد زیاد است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که کمپانی دیگر ایلان ماسک موشک‌هایی ساخت که اگرچه برقی نیستند ولی می‌توانند به صورت عمودی فرود آیند.

به طور کلی، زمان خواهد برد تا هواپیماهای برقی آماده استفاده شوند و مشکل آنها فقط به ظرفیت باتری خلاصه نمی‌شود زیرا این معضل در سال‌های آتی حل خواهد شد. ضمن اینکه علاوه بر ایلان ماسک، شرکت‌های دیگر هم در اندیشه پیش‌برد چنین پروژه‌هایی هستند که از آن جمله می‌توانیم به تاکسی‌های پرنده اشاره کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید