آمازون بدنبال ساخت گجتی برای ردیابی احساسات - تکفارس 
آمازون بدنبال ساخت گجتی برای ردیابی احساسات - تکفارس 
آمازون بدنبال ساخت گجتی برای ردیابی احساسات - تکفارس 

آمازون بدنبال ساخت گجتی برای ردیابی احساسات

پوریا اسدی
۴ خرداد ۱۳۹۸ - 10:00
آمازون بدنبال ساخت گجتی برای ردیابی احساسات - تکفارس 

به نظر می‌رسد که آمازون درحال آماده شدن برای ورود به بازار گجت‌های پوشیدنی است. در حالی که یکی از مشخصه‌های ساعت اپل نظارت بر ضربان قلب آن است، وسایل پوشیدنی آینده‌ی آمازون ممکن است چیزی دیگری را ردیابی کند: احساسات مصرف کننده.

این گزارش ابتدا از بلومبرگ گرفته شده است و اشاره می‌کند که پوشیدنی‌های آینده می‌تواند برمچ دست پوشیده شده و با صدای کاربر عمل کند – همانطور که ممکن است از یک دستگاه آمازون انتظار داشته باشید. گزارش شده که این دستگاه توسط Lab126 آمازون طراحی شده که مسئولیت محصولاتی مانند Kindle، Fire Phone و Echo را بر عهده داشته است. جزئیات دیگر شامل این واقعیت است که دستگاه گزارش شده با یک برنامه گوشی هوشمند همگام‌سازی خواهد شد.

دقیقا چهگونه این دستگاه عواطف را دنبال می‌کند؟ خوب، به نظر می‌رسد از طریق صدای کاربر. بر طبق گزارش بلومبرگ، دستگاه میکروفون و پردازشگری دارد که می‌تواند احساسات کاربر را از طریق صدای آن تشخیص دهد – و این اطلاعات در نهایت می‌تواند طوری مورد استفاده قرار گیرد که “به مصرف کننده توصیه کند که چگونه با دیگران موثرتر ارتباط برقرار کند”.

مفهوم دستگاهی که می‌تواند عواطف را ردیابی کند تاحدودی در حال حاضر وجود دارد اما هیچ یک از شرکت‌ها هنوز به طور واقعی آن را به اجرا نگذاشته‌اند. تعدادی از نشانگرهای زیستی وجود دارد که می‌تواند احساسات کاربر را به نمایش بگذارد.

البته، این گجت قابل پوشیدن احتمالا به مراتب فراتر از ردیابی احساسات کاربر خواهد بود. همچنین احتمالا دیگر ویژگی‌های ردیابی سلامت، از جمله نظارت بر ضربان قلب و توانایی پیگیری مراحل و فعالیت‌های کاربر را هم دارد. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به طور فزاینده وارد فضای سلامتی می‌شوند و آمازون می‌تواند مقدار زیادی داده را جمع آوری کند. از لحاظ تئوری، این شرکت می‌تواند پیگیری کند که کاربران داروهای بدون نسخه و سایر محصولات بهداشتی را خریداری نموده‌اند و این می‌تواند سلامت کلی کاربر را نشان دهد. آمازون همچنین می‌تواند در صورتی که کاربران غذاهای خود را خریداری نموده و از حساب آمازون پرایم استفاده کنند عادت‌های غذایی را پیگیری نماید.

در حالی که این گجت پوشیدنی ممکن است اولین دستگاه آمازون با ویژگی‌های ردیابی احساسات باشد در صورت موفق بودن، احتمالا فناوری در نهایت به سایر محصولات آمازون راه پیدا خواهد کرد، به خصوص اگر به میکروفون متکی باشد. البته، ممکن است که این وسیله هرگز نور روز را نبیند زیرا آمازون عادت دارد تا محصولات سخت‌افزاری جدید را آزمایش کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید