عینک جدید ۹۹۹ دلاری گوگل برای کاربران سازمانی - تکفارس 
عینک جدید ۹۹۹ دلاری گوگل برای کاربران سازمانی - تکفارس 
عینک جدید ۹۹۹ دلاری گوگل برای کاربران سازمانی - تکفارس 

عینک جدید ۹۹۹ دلاری گوگل برای کاربران سازمانی

پوریا اسدی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 19:00
عینک جدید ۹۹۹ دلاری گوگل برای کاربران سازمانی - تکفارس 

در تاریخ ۲۰ می  گوگل نسخه جدیدی از عینک خود با نام  Google Glass Enterprise Edition 2 را به بازار عرضه کرد. این گجت با یک پردازنده سریعتر، دوربین به روز شده و برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری عرضه می‌شود. همانند نسخه‌های پیشین، این عینک هوشمند جدید برای کاربران شرکت‌ها به بازار عرضه می‌شود و برای مصرف کننده عمومی‌ در دسترس نخواهد بود.

Google Glass Enterprise Edition 2 جدید توسط پلتفرم Qualcomm Snapdragon XR1 ایجاد گردیده که به طور خاص برای برنامه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی طراحی شده است. به گفته‌ی گوگل، پردازنده جدید چهار هسته‌ای ۱٫۷ گیگاهرتزی، نسبت به Intel Atom SoC در مدل پیشین Google Glass Enterprise به مراتب قدرتمندتر است. این کار نه تنها عملکرد بهتر را ارائه می‌دهد، بلکه باعث افزایش زمان مصرف می‌شود که توسط باتری ۸۲۰ میلی آمپری پشتیبانی می‌گردد. یک پورت USB-C جدید، زمان شارژ شدن را به شکل کوتاه‌تر فراهم می‌کند تا کاربر بتواند زمان بیشتری را صرف پوشیدن عینک و زمان کمتری برای شارژ کردن آن کند.

 Google Glass Enterprise 2 دارای یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن تصاویر، نمایشگر نوری  ۶۴۰ در ۳۶۰ و تاچ پد چند لمسی است. در زمینه‌ی اتصالات این گجت دارای وای‌فای ۸۰۲٫۱۱ac و بلوتوث ۵ و ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. دستیار صوتی توسط سه میکروفون آنبرد و یک بلندگوی تکی پشتیبانی می‌شود. همچنین اتصال صوتی از طریق یو‌اس‌بی و بلوتوث برای پشتیبانی از هدست وجود دارد. Google Glass Enterprise 2 از اندروید Oreo استفاده می‌کند که به راحتی برای مدیریت دستگاه‌های تلفن همراه و توسعه برنامه کفایت می‌نماید.

بر خلاف نگاه علمی تخیلی از هولولنز مایکروسافت یا سحر و جادو Leap One، نسخه سازمانی عینک گوگل مثل عینک‌های معمولی به نظر می‌رسد. این عینک شامل یک نسخه‌ی بدون قاب و یا یک جعبه ایمنی Smith Optics است که برای ساخت، تعمیر و نگهداری و شغل‌های خطرناک مشابه مناسب است، در دسترس است. از جمله ویژگی‌های این عینک می‌توان به شیشه‌های هوشمند، مقاوم به آب و گرد و خاک نام برد.

عینک گوگل در سال ۲۰۱۳ معرفی و برای مصرف کنندگان به عنوان یک هدست واقعیت افزوده برای طراحی و عرضه شد. این دستگاه تا حدودی به علت قیمت بالای ۱۵۰۰ دلاری و نگرانی‌های حریم شخصی در ارتباط با دوربین عینک، فروش بالایی نداشت. در سال ۲۰۱۵، گوگل این دستگاه را از حوزه‌ی بازار مصرف کنندگان خارج نمود و آن را برای بازار کسب و کار با نام  Google Glass Enterprise Edition عرضه نمود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید