۱۵ میلیون مشترک در سرویس استریم موسیقی گوگل - تکفارس 
۱۵ میلیون مشترک در سرویس استریم موسیقی گوگل - تکفارس 
۱۵ میلیون مشترک در سرویس استریم موسیقی گوگل - تکفارس 

۱۵ میلیون مشترک در سرویس استریم موسیقی گوگل

پوریا اسدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - 10:00
۱۵ میلیون مشترک در سرویس استریم موسیقی گوگل - تکفارس 

گوگل به دنبال رقبای خود در دنیای سرویس‌های‌ استریم موسیقی است و تعداد کاربران دو سرویس پولی گوگل، YouTube Music و Google Play  به طور کلی از ۱۵ میلیون مشترک گذشته است.

این اعداد از دو منبع داخلی درگفتگو با بلومبرگ به دست آمده و نشان می‌دهد که گوگل جایگاه چهارم در خدمات پولی استریم موسیقی دارد. رهبر جهان استریم موسیقی، اسپاتیفای است که بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد و به دنبال آن اپل با بیش از ۵۰ میلیون مشترک قرار گرفته است. رتبهیسوم بازار در دست  آمازون است که حدود ۳۰ میلیون مشترک دارد.

به گفته وال استریت ژورنال  YouTube Music در تلاطم برای به دست آوردن مشترکین بیشتر است. اما گوگل این ادعا را رد می‌کند. مارنی گرینبرگ، سرپرست ارتباطات موسیقی گوگل، به بیلبورد گفت:

یوتیوب به شدت با گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر عدم رشد مشترکین مخالف است و رشد مشترکین YouTube Music در سه ماهه‌ه‌ی اول سال همچنان در جهت مثبت است.

اگرچه یوتیوب اولین مکان برای دسترسی به محتوای ویدیویی ، از جمله موزیک ویدئو است اما تبدیل این کاربران به مشترکین پولی یک چالش بزرگ خواهد بود. در سال‌های اخیر یوتیوب تعداد زیادی از خدمات اشتراکی از جمله YouTube Music، YouTube TV، YouTube Go و YouTube Premium را راه‌اندازی کرده است که بیشتر آنها با بازخورد مثبتی از طرف علاقه‌مندان روبرو بوده است.

یوتیوب تعداد کلی مشترکان سرویس YouTube Music خود را اعلام نمی‌کند، اما نمایندگان آن به بلومبرگ گفتند که تعداد اشتراک در یک سال بین مارس ۲۰۱۸ و مارس ۲۰۱۹، ۶۰ درصد افزایش یافته است. این رشد شامل کاربران YouTube Music و کاربران YouTube Premium می‌شود.  YouTube Premium سرویسی است که در عوض حذف تبلیغات از کاربران هزینهی ماهیانه دریافت می‌کند.

به تازگی یوتیوب به شدت به سمت استریم موسیقی سوق یافته و در حال حرکت به سمت بازار رو به رشد هند و ترویج موزیک‌های انحصاری خوانندگان معروف است، سرویس YouTube Music  همچنین از پخش زنده‌ه‌ی جشنواره Coachella  و همچنین جشنواره‌های آتی Lollapolooza پشتیبانی می‌کند.

وضعیت حال حاضر دو سرویس استریم موسیقی YouTube Music و Google Play Music بسیار گیج کننده است. هر دو متعلق به یک شرکت مادر (آلفابت) هستند. هنگامی‌ که YouTube Music به طور رسمی راه‌اندازی شد، بیشتر افراد فکر می‌کردند که جایگزینی برای Google Play Music خواهد بود. حتی اگر گوگل در نهایت کاربران را به YouTube Music سوق دهد، هر دو سرویس همچنان به صورت همزمان در دسترس خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید