شرکت  Virgin Galactic برای اولین بار مسافری را به فضا فرستاد - تکفارس 
شرکت  Virgin Galactic برای اولین بار مسافری را به فضا فرستاد - تکفارس 
شرکت  Virgin Galactic برای اولین بار مسافری را به فضا فرستاد - تکفارس 

شرکت Virgin Galactic برای اولین بار مسافری را به فضا فرستاد

پوریا اسدی
۸ اسفند ۱۳۹۷ - 11:00
شرکت  Virgin Galactic برای اولین بار مسافری را به فضا فرستاد - تکفارس 

اگر چه SpaceX نام بزرگی در زمینه‌ی مسافرت در خارج جو است، اما  تنها شرکتی نیست که برای ارسال گردشگران به فضا برنامه ریزی کرده است. Virgin Galactic هم بر روی یک پروژه برای انجام مسافرت خصوصی در خارج از جو زمین کار ‌می‌کند و این هفته اولین مسافر خود را به فضا فرستاده است. Virgin Galactic از سال ۲۰۰۴ بر روی فضاپیمای تجاری کار ‌می‌کند. اما این شرکت با مشکلاتی همچون سقوط هواپیمای SpaceShip Two VSS Enterprise در طی یک پرواز آزمایشی در سال ۲۰۱۴ روبرو بوده که منجر به کشته شدن خلبان و مجروح شدن کمک خلبان انجامید. از آن زمان، این شرکت در حال پیشرفت پایدار در برنامه فضایی خود بوده و در سال گذشته یک پرواز آزمایشی موفق را به فضا انجام داده است.

در روز جمعه و درساعت ۱۱ بعد از ظهر، VSS Unity، نسخه جدید SpaceShip Two توانست به بالاترین ارتفاع خود – ۵۵٫۸۵ مایل (۹۰ کیلومتری) – زمین برسد، که کمتر از ۶۲ مایلی (۱۰۰ کیلومتر) است که به عنوان آغاز فضا شناخته ‌می‌شود. این آزمایش بدان معناست که از لحاظ فنی، این هواپیما به صورت زیر مداری به فضای بیرونی دست یافت، اما مسیرش با جو زمین طوری متقاطع شده که قادر به گردش در مداری به دور زمین نبوده است. در نهایت این شرکت ‌می‌خواهد نه تنها پروازهای زیرمداری را میسر کند  بلکه همچنین فضانوردانی مداری برای گردشگران میسر کند.

مأمور ارشد فضانورد، بث موسی و خلبانان مایک سوچ ماسوچی و دیو مکای در این پرواز آزمایشی درون فضا‌پیما حضور داشتند. بث موسی در کابین مسافر حمل شد و این اولین بار بود که Virgin Galactic یک مسافر را به فضا فرستاد. شغل موسی ارزیابی تجربه‌ای است که مشتریان در نهایت در کابین با آن روبرو خواهند بود و زمانی که مسافران شروع به درخواست برای سفر ‌کنند، او فردی است که به آنها آموزش خواهد داد. بر طبق گزارش رویترز، او این تجربه را به عنوان “سواری غیر قابل باور” توصیف کرد و پیا‌می‌ را برای بنیانگذار شرکت ریچارد برانسون فرستاد: “ریچارد، تو این مسافرت‌ها را  دوست خواهی داشت.”

لیست انتظار برای پروازهای گردشگری فضایی Virgin Galactic در حال حاضر به ۶۰۰ نفر ‌می‌رسد که  شامل افراد مشهوری مانند لئوناردو دی کاپریو و جاستین بیبر می‌شود. اما اگر شما نیز ‌علاقه‌مند به پرواز در گرانش صفر هستید، بهتر است که شروع به صرفه جویی کنید –  هزینه‌ی این سفر ۲۵۰،۰۰۰ دلار برای پرواز ۹۰ دقیقه ای است.

در صورت امکان و قابل دسترس بودن، آیا شما نیز حاصر به صفرهای فضایی و پرواز در گرانش صفر هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید