اسپیس ایکس ماهواره های شرکت گلوبال استار را به فضا ارسال می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس ماهواره های شرکت گلوبال استار را به فضا ارسال می کند - تکفارس 
اسپیس ایکس ماهواره های شرکت گلوبال استار را به فضا ارسال می کند - تکفارس 

اسپیس ایکس ماهواره های شرکت گلوبال استار را به فضا ارسال می کند

مهدی حلوائی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - 11:06
گلوبال استار

تقریباً یک سال از معرفی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون ۱۴ توسط اپل می‌گذرد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که حتی در مناطق بدون پوشش شبکه‌های سلولی نیز بتوانند با سرویس‌های اضطراری ارتباط برقرار کنند. حالا قرار است شرکت گلوبال استار (GlobalStar)، که قابلیت یادشده به لطف ماهواره‌های آن در گوشی‌های اپل ارائه شده است، با همکاری اسپیس ایکس ماهواره‌های بیشتری را به فضا ارسال کند.

مطالب مرتبط:

بر اساس گزارش وب‌سایت NOLA، گلوبال استار و اسپیس ایکس یک قرارداد ۶۴ میلیون دلاری را برای ارسال چندین ماهواره در سال ۲۰۲۵ به فضا امضا کرده‌اند. این اخبار با بررسی اسناد ثبت‌شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مورد تایید قرار گرفته است. قرار است ماهواره‌های یادشده نقش مهمی در گسترش خدمات اضطراری ارائه‌شده توسط گلوبال استار داشته باشند.

این اولین باری نیست که اسپیس ایکس ماهواره‌های گلوبال استار را به فضا پرتاب می‌کند چرا که این شرکت سال پیش نیز اقدام مشابهی را انجام داده بود. در حال حاضر ارتباط ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون ۱۴ در کشورهای آمریکا، کانادا، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال قابل دسترس است اما به زودی این ویژگی در کشورهای دیگر نیز ارائه می‌شود.

اپل سال گذشته پتنتی را به ثبت رساند که نشان می‌داد این شرکت سعی دارد از ارتباط ماهواره‌ای برای مواردی به جز ارسال پیام‌ و دسترسی به سرویس‌های اضطراری نیز استفاده کند. در این پتنت به امکان ارسال و دریافت انواع داده‌ها از جمله محتوای رسانه‌ای (مانند استریم ویدیو)، داده‌های صوتی (مانند تماس‌های صوتی) و اتصال به اینترنت اشاره شده است. البته هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که اپل ویژگی‌های یادشده را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند اما خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که این شرکت حداقل انجام چنین کاری را در نظر دارد.

منبع: ۹To5Mac

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید