شرکت فضایی Virgin Galactic سه فضانورد خصوصی به فضا می فرستد - تکفارس 
شرکت فضایی Virgin Galactic سه فضانورد خصوصی به فضا می فرستد - تکفارس 
شرکت فضایی Virgin Galactic سه فضانورد خصوصی به فضا می فرستد - تکفارس 

شرکت فضایی Virgin Galactic سه فضانورد خصوصی به فضا می فرستد

افشین نوری
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - 15:11
Virgin Galactic

شرکت فضایی Virgin Galactic قصد دارد فضاپیمای VSS Unity خود را ساعت ۹ صبح به وقت محلی به فضا پرتاب کند. این فضاپیما دارای دو خلبان به نام‌های CJ Storko و Kelly Latimer، یکی از نمایندگان شرکت به نام Beth Moses و سه مشتری خصوصی خواهد بود.

یکی از مشتریان خصوصی این فضاپیما یک پیرمرد ۸۰ ساله به نام John Goodwin است که در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ آلمان به عنوان قایقران برای کشور انگلیس مسابقه داده بود. دو مسافر دیگر، یک مادر و دختر اهل کارائیب به نام‌های Keisha Shahoff و Anastatia Myers هستند که بلیط‌شان را سازمان غیرانتفاعی Space for Humanity تهیه کرده است.

این ماموریت هفتمین ماموریت فضایی و دومین ماموریت تجاری Virgin Galactic است. اولین ماموریت تجاری این شرکت در روز ۲۵ می امسال انجام شد که حامل سه عضو نیروی هوایی ایتالیا بود.

فضاپیما ابتدا توسط یک هواپیمای بزرگ به نام VMS Eve حمل خواهد شد و بعد از حدود یک ساعت به ارتفاع ۴۷۰۰۰ فوتی (۱۴ کیلومتری) خواهد رسید. فضاپیما ۱۰ دقیقه قبل از رها شدن، به نیروی پیشران داخلی خود سوئیچ خواهد کرد.

بعد از روشن شدن این فضاپیما موتور آن حدود ۶۰ ثانیه خواهد سوخت و سپس مستقیما به سمت بالای جو پرواز خواهد کرد. فضانوردان نیرویی حدود ۳ Gs را تجربه خواهند کرد. سپس فضاپیما تا ارتفاع ۸۰ تا ۸۵ کیلومتری بالا خواهد رفت و فضانوردان حدود سه دقیقه بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد.

بعد از آن، فضاپیما فرود خود را شروع خواهند کرد. بازگشت فضاپیما به زمین حدود ۱۵ دقیقه طول خواهد کشید و در مرحله آخر فضاپیما روی یک باند ۳ مایلی در جنوب نیومکزیکو فرود خواهد آمد.

منبع: Arstechnica

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید