ماموریت کرو ۷ ناسا چهار فضانورد را به فضا پرتاب کرد - تکفارس 
ماموریت کرو ۷ ناسا چهار فضانورد را به فضا پرتاب کرد - تکفارس 
ماموریت کرو ۷ ناسا چهار فضانورد را به فضا پرتاب کرد - تکفارس 

ماموریت کرو ۷ ناسا چهار فضانورد را به فضا پرتاب کرد

مهدی حلوائی
۵ شهریور ۱۴۰۲ - 08:03
ناسا کرو 7

اسپیس ایکس امروز ساعت ۳:۲۷ دقیقه به وقت محلی راکت فالکون ۹ خود را از پایگاه فضایی کندی به فضا پرتاب کرد. این راکت حامل ماموریت کرو ۷ ناسا بود و قرار است روز یکشنبه در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) فرود بیاید.

مطالب مرتبط:

ماموریت کرو ۷ ناسا چهار فضانورد از کشورهای مختلف را به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می‌کند. یاسمین مقبلی از ناسا، آندریس موگنسن از آزانس فضایی اروپا، ساتوشی فوراکاوا از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن و کنستانتین بوریسوف از سازمان فضایی روسیه نام چهار فضانورد ماموریت کرو ۷ ناسا است. در این ماموریت، فضاپیمای اندورنس (Endurance) از سری دراگون اسپیس ایکس تعداد فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی را به ۱۱ نفر می‌رساند و سپس بعد از چند روز آن‌ها را به زمین باز می‌گرداند.

به‌گفته‌ی ناسا، تیم فضانوردان کرو ۷ در مدت حضور خود در ISS بیش از ۲۰۰ آزمایش علمی را جهت آماده‌سازی برای ماموریت‌های سفر به ماه، مریخ و سیارات دیگر انجام خواهند داد. در ابتدا قرار بود پرتاب این ماموریت روز جمعه انجام شود اما ناسا این پرتاب را برای اطمینان از فعال بودن سیستم‌های پشتیبانی سلامت کرو ۷ به امروز موکول کرد. این در حالی است که پرتاب کرو ۷ چند مرتبه‌ی دیگر نیز برای پیشگیری از تداخل با پرتاب ماهواره‌ی مخابراتی ژوپیتر ۳ به تعویق افتاده بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید