همکاری بیشتر کورتانا با دستیار گوگل و الکسای آمازون - تکفارس 
همکاری بیشتر کورتانا با دستیار گوگل و الکسای آمازون - تکفارس 
همکاری بیشتر کورتانا با دستیار گوگل و الکسای آمازون - تکفارس 

همکاری بیشتر کورتانا با دستیار گوگل و الکسای آمازون

پوریا اسدی
۳۰ دی ۱۳۹۷ - 15:00
همکاری بیشتر کورتانا با دستیار گوگل و الکسای آمازون - تکفارس 

مایکروسافت  در تلاش است تا مسیر استفاده از دستیار دیجیتال خود را تغییر دهد. مایکروسافت به جای اینکه محصولات گوگل و آمازون را رقیب خود بداند، می‌خواهد  از آنها به عنوان همکاران بالقوه‌ی کورتانا استفاده کند. این بدان معنی است که به جای رقابت با Google Assistant و الکسای آمازون، مایکروسافت می‌خواهد کورتانا را از یک دستیار دیجیتال جداگانه به یک مهارت تبدیل کند که می‌تواند در این سرویس‌ها به صورت یکپارچه مورد استفاده قرار گیرد.

ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در یک رویداد رسانه‌ای گفت:

شما باید بتوانید از کورتانا در Google Assistant استفاده کنید؛ شما باید بتوانید از آن در الکسا استفاده کنید، درست همانطور که از برنامه‌های ما در اندروید و iOS استفاده می‌کنید، حداقل این چیزی است که ما می‌خواهیم در آینده‌ی برای کورتانا امکان‌پذیر باشد.

بخش بزرگی از این استراتژی جدید برای کورتانا در سال گذشته در کنفرانس مایکروسافت به نمایش گذاشته شد و  نادلا و تیم او در این باره توضیح دادند که چگونه کورتانا و الکسا از جایگاه رقیب به جایگاه دوست نقل مکان کرده‌اند. مایکروسافت نشان داده است که کورتانا را می‌توان از بلندگو هوشمند آمازون اکو  فرا خواند تا کاربران بتوانند به اطلاعات ذخیره شده در خدمات ابری ۳۶۵ مایکروسافت دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت در آن زمان مشارکت را ترویج داد و این نشان می‌دهد که دو دستیار می‌توانند با همکاری با یگدیگر نیاز کاربر را برطرف کنند. در کورتانا‌ کاربران قادر خواهند بود یک دستیار دیجیتال دیگر را امتحان کنند و الکسا هنوز هم می‌تواند قدرت خود را با ارائه مهارت‌های دیگر تقویت کند.

نادلا در مورد تغییر در استراتژی توضیح داد:

کورتانا باید این مهارت را برای هر کس که مشترک مایکروسافت ۳۶۵ است، داشته باشد. مایکروسافت این مسیر را با تبدیل کورتانا از یک دستیار مستقل به مهارت ارزشمندی که می‌تواند از خدمات رقیب با استفاده کند، میسر کرده است. مایکروسافت این دستیار دیجیتال را به یک اسب تروجان برای خدمات ابری خود تبدیل کرده است.

این تغییر اجازه می‌دهد که کورتانا به طور گسترده‌ای در خارج از دستگاه‌های ویندوز ۱۰، ترموستات متصل به اینترنت GLAS یا اسپیکر هوسمند Harmon Kardon در دسترس قرار گیرد. در همین بین کورتانا بستری جدیدی را بر روی دستگاه‌های هوشمند بیشتر از سوی الکسای آمازون و احتمالا دستیار گوگل در آینده پیدا خواهد کرد، مایکروسافت همچنین تعداد مخاطبان بیشتری را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند مزایای سرویس‌های متصل به اینترنت مایکروسافت ۳۶۵ را گسترش دهد. در حال حاضر، مشتریان مایکروسافت ۳۶۵ که بخواهند یک دستیار صوتی برای اطلاعات خود در سرویس باشند، به اسپیکرهایی که فقط برای کورتانا ساخته شده، محدود نخواهند بود.

اگر چه مایکروسافت ادغام کورتانا با آمازون را در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد اما هنوز زمان مشخصی برای اینکه کاربران بتوانند از کورتانا در Google Assistant استفاده کنند، اعلام نشده است. اخیرا، مایکروسافت کارکرد کورتانا در رایانه‌های شخصی را با جدا کردن ویژگی دستیار دیجیتال از بخش جستجوی ویندوز ۱۰ در نوار وظیفه تغییر داده است.

از بین دستیاران دیجیتال، شما کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید