نرم افزار جعلی الکسا از فروشگاه اپ استور حذف شد - تکفارس 
نرم افزار جعلی الکسا از فروشگاه اپ استور حذف شد - تکفارس 
نرم افزار جعلی الکسا از فروشگاه اپ استور حذف شد - تکفارس 

نرم افزار جعلی الکسا از فروشگاه اپ استور حذف شد

پوریا اسدی
۸ دی ۱۳۹۷ - 15:00
نرم افزار جعلی الکسا از فروشگاه اپ استور حذف شد - تکفارس 

اگر شما برنامه‌ی Setup for Amazon Alexa شرکت One World Software را از فروشگاه اپ استور آیفون دانلود کرده‌اید، بهتر است سریع‌تر دست به کار شده و برنامه را حذف کنید. اگر قبلا این اپلیکیشن را نصب نموده‌اید، آن را در قسمت برنامه‌ها پاک و سپس فایل‌های آن را هم حذف کنید. حداقل برای سایر کاربران، خوشبختانه برنامه جعلی دیگر در اپ استور وجود ندارد.

بنابر گفته‌ِ ۹to5Mac، این برنامه‌ی جعلی با رتبه‌ی ششم در قسمت دانلودها در بخش Utilities اپ استور و رتبه ۶۰ در بخش Top Free قرار گرفته بود و تا قبل از این که برنامه  جعلی در پنج شنبه ۲۷ دسامبر از فروشگاه برداشته شود، بیش از ۹،۴۰۰ رأی دریافت نموده بود.

پس از گزارش فروش میلیون‌ها دستگاه اسپیکر هوشمند آمازون در طول فصل کریسمس، تعجب آور نیست که این برنامه در بالای لیست دانلود جای گرفته است. بسیاری از کاربان که می‌خواهند دستگاه‌های جدید الکسا را ​​پیکربندی کنند، احتمالا از نام این اپلیکیشن به عنوان عبارت جستجو استفاده می‌کنند.

راهنمای راه اندازی چاپشده در Echo Dot کاربران را به دانلود  برنامه Alexa در iOS یا فروشگاه برنامه اندروید ترغیب می‌کند. هیچ برنامه دیگری برای تنظیم یک دستگاه الکسا لازم نیست. با این حال، هنگام جستجو برای “Alexa”، یک لیست طولانی از امکاناتی ارائه ‌می‌شود، انتخاب چنین اپلیکیشنی به خاطر آنچه که می‌خواهید انجام می‌دهید -مانند این مورد برای پیکربندی اولیه‌ی الکسا – منطقی به نظر می‌رسد.

کاربران که برنامه را دانلود کرده‌اند هیچ آسیب خاصی به غیر از اتلاف زمان را گزارش نکرده‌اند. بسیاری از کاربران امتیاز دهنده شکایت کرده‌اند که برنامه کار نمی‌کند.

کاربران این برنامه‌ِ جعلی مجبورند شماره سریال، آدرس IP و نام دستگاه خود را  در اپلیکیشن وارد کنند. خط مشی حریم شخصی برنامه در مورد مجوزهای لازمی که باید در اختیار ناشر قرار گیرد به لیستی طولانی ختم می‌شود. کاربران باید  به ناشر این اپلیکیشن اجازه‌ی جمع آوری، استفاده و به اشتراک گذاری اطلاعات  و اقدامات آنلاین را بدهند. Venture Beat گزارش کرد که اطلاعات شخصی در این لیست عبارتند از: “آدرس IP، اطلاعات مرورگر، صفحات ارجاع / خروج و URL‌ها، اطلاعات مربوط به کلیک در سایت‌ها… نام دامنه، نمایش صفحات، داده‌های کوکی … نوع دستگاه تلفن همراه، شناسه دستگاه تلفن همراه … و اطلاعات مکان”.

دو برنامه‌ی دیگر هم توسط One World Software منتشر شده است – Marketplace – Buy / Sell و Any Font for Instagram – که آنها هم از اپ استور حذف شده‌اند.

هر کسی که یک برنامه را برای بررسی به اپ استور ارائه کرده است می‌تواند تایید کند که بررسی برنامه‌ها توسط اپل بسیار دقیق است. صرف نظر از این واقعیت، « Setup for Amazon Alexa» توانسته از این فیلتر عبور نماید که  بسیار نگران کننده است. اما خوشبختانه این اپلیکیشن اکنون حذف شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید