امکان دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور فراهم شد - تکفارس 
امکان دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور فراهم شد - تکفارس 
امکان دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور فراهم شد - تکفارس 

امکان دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور فراهم شد

محمدامین حیدری
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - 13:11
دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور

اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است از این پس کاربران iOS می‌توانند با دانلود شبیه‌سازهای بازی از اپ استور، بازی‌های قدیمی را در دستگاه خود اجرا کنند.

در حالی که چندی پیش، اپل اجازه استفاده از لینک‌های خارجی را به برنامه‌های استریم موسیقی داده بود، اکنون این شرکت در بیانیه جدید خود اعلام کرده است که شبیه‌سازهای بازی قادر به فعالیت در اپ استور می‌باشند؛ طبق این قانون جدید که برای اولین‌بار توسط وب‌سایت ۹to5Mac مشاهده شده است، برنامه‌های شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی علاوه‌بر ورود به فروشگاه اپل، می‌توانند بازی‌های قابل دانلود را نیز ارائه دهند.

اپل همچنین با ارسال ایمیلی به توسعه‌دهندگان تائید کرده است که آن‌ها می‌توانند شبیه‌سازهای خود را توسعه داده و در اپ استور قرار دهند. گفتنی است که تا پیش از این، نرم‌افزارهای شبیه‌ساز اجازه فعالیت در اپ استور را نداشتند اما توسعه‌دهندگان راه‌هایی را برای عرضه شبیه‌سازهای خود به کاربران iOS یافته بودند.

کاربران برای استفاده از این نرم‌افزارها نیاز داشتند تا قوانین مربوطه را دور بزنند و از طریق دانلود ابزارهای جانبی یا فروشگاه‌های غیرمجاز اقدام به نصب شبیه‌سازهای بازی کنند؛ اما قانون جدید علاوه‌بر اینکه کاربران را از انجام کارهای گفته‌شده بی‌نیاز می‌کند، موجب می‌شود تا شبیه‌ساز‌های اندرویدی بیشتری برای پلتفرم iOS عرضه شوند.

با این حال اپل به توسعه‌دهندگان هشدار داده است که مسئولیت شبیه‌سازهای عرضه‌شده در اپ استور به عهده آن‌ها خواهد بود و باید از مطابقت‌داشتن چنین نرم‌افزارهایی با دستورالعمل‌ها و تمام قوانین قابل اجرای این شرکت اطمینان حاصل کنند. البته واضح است که اجازه فعالیت شبیه‌سازها در اپ استور به معنای ارائه بازی‌های غیرمجاز نمی‌باشد.

به عبارت دیگر توسعه‌دهندگانی که حق نشر عناوین موجود در شبیه‌‎ساز خود را نداشته باشند، برنامه آن‌ها در اپ استور قرار نخواهد گرفت. بنابراین علاقه‌مندان کنسول‌های خاص تنها باید امیدوار باشند تا شرکت‌های سازنده کنسول، شبیه‌سازهای رسمی خود را برای iOS منتشر کنند.

در حالی که به نظر می‌رسد تغییرات اخیر در دستورالعمل‌های اپل به توسعه‌دهندگان توسط قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا جهت مقابله با اقدامات ضدرقابتی شرکت‌های بزرگ ایجاد شده است، قانون جدید در مورد شبیه‌سازهای بازی برای توسعه‌دهندگان سراسر جهان اعمال شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید