گزارش: اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی درآمدزا نیستند - تکفارس 
گزارش: اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی درآمدزا نیستند - تکفارس 
گزارش: اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی درآمدزا نیستند - تکفارس 

گزارش: اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی درآمدزا نیستند

علیرضا بیات
۲ فروردین ۱۴۰۳ - 21:00
اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی

طبق یک بررسی جامع در اپلیکیشن‌های موبایلی با اشتراک پولی، مشخص شده است که عمده آن‌ها درآمد‌زا نیستند.

این گزارش با نام ‘وضعیت برنامه‌های اشتراکی’ از یک ارائه‌دهنده ابزار اشتراک پولی با اسم RevenueCat منتشر شده است. با جامعه‌ای متشکل از ۳۰۰۰۰ برنامه که از این پلتفرم برای مدیریت درآمد حاصل از اشتراک پولی استفاده می‌کنند، می‌توان به داده‌های جمع‌آوری شده در این گزارش یک نظر قابل اعتماد داشت.

این تحلیل، به داده‌های بیش از ۲۹۰۰۰ برنامه کاربردی و ۱۸۰۰۰ توسعه‌دهنده می‌پردازد که در حدود ۶.۷ میلیارد دلار درآمد و ۲۹۰ میلیون مشترک را شامل می‌شوند، پرداخته است. یافته‌های RevenueCat نشان می‌دهد که ۵ درصد از برترین اپلیکیشن‌های اشتراکی ۲۰۰ برابر یک چهارم پایینی جدول درآمد کسب می‌کنند و میانگین درآمد ماهیانه اپلیکیشن‌ها بعد از گذشت یکسال از انتشار تنها ۵۰ دلار در ماه است.

تنها ۱۷.۲ درصد از برنامه‌ها از درآمد ماهی هزار دلار عبور می کنند. تحقق این مهم مرحله بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا احتمال کسب درآمد بیشتر را به صورت فزاینده‌ای بالا می‌برد و ۵۹ درصد از برنامه‌ها بعد از این مرحله موفق به کسب درآمد ۲۵۰۰ دلار شده‌اند و ۶۰ درصد نیز به مرحله ۵۰۰۰ دلار رسیده‌اند. تنها ۳ درصد از برنامه‌ها موفق به کسب درآمد ۱۰.۰۰۰ دلار در ماه گردیده‌اند.

برنامه‌های بخش سلامتی و تناسب اندام تقریبا دو برابر مجموع تمام دیگر بخش‌ها تولید درآمد دارند، هم در میان یک چهارم پایین جدول و هم در میان ۵ درصد صدرنشین. در سمت مقابل برنامه‌های مسافرتی و بهره‌وری بسیار با چالش رو‌به‌رو هستند و حتی بهترین آن‌ها نیز پس از یکسال از منتشر شدن، نمی‌توانند درآمد ۱.۰۰۰ دلار در ماه را کسب کنند.

با وجود تمامی این آمار‌ها اما بازار برنامه‌های موبایلی با اشتراک پولی همچنان در حال رشد است و میانگین قیمت اشتراک‌های ماهانه از ۷.۰۵ به ۸.۰۱ دلار افزایش پیدا کرده است. همچنین در گزارش اشاره شده است به تازگی که یک تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان را شاهد بوده‌ایم و افت ۱۴ درصدی در نگه‌داشتن اشتراک کاربران در بازه ۱۲ ماهه گزارش شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید