اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ احتمالاً سال آینده محقق شود - تکفارس 
اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ احتمالاً سال آینده محقق شود - تکفارس 

اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ احتمالاً سال آینده محقق شود

مهرداد میرشاهی
۵ آذر ۱۳۹۹ - 23:26
اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۰ احتمالاً سال آینده محقق شود - تکفارس 

و اگرچه مایکروسافت تلاش کرد تا با ارائه روش‌های هوشمندانه نظیر اجازه دادن به توسعه‌دهندگان به جهت توسعه اپلیکیشن‌های ویندوزی با استفاده مجدد از کد برنامه اندرویدی خود، این مشکل را برطرف سازد اما این قضیه هیچ کمکی به غول نرم افزاری دنیا نکرد. وقتی صحبت از اپلیکیشن های باکیفیت می‌شود، شاهد هستیم که اکوسیستم ویندوز ۱۰ نیز خیلی عملکرد چندان عالی ندارد. برای رفع این مشکل، به نظر می‌رسد که ردموندی‌ها در حال کار روی چیزی مشابه با هدف پروژه آستوریا (Project Astoria) هستند.

به گفته یکی از خبرنگاران معتبر به نام زک بودن (Zac Bowden)، مایکروسافت در حال کار روی راه‌حلی است که به موجب آن، کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی رایانه‌های مبتنی بر این سیستم عامل اجرا کنند. زک می‌گوید که این ویژگی احتمالاً برای همیشه در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت و به نظر می‌رسد که برای مدتی خاص در اوایل سال آینده میلادی در دسترس کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت. در حال حاضر این خبرنگار معتبر اطلاعاتی از برنامه‌های کامل این شرکت در این زمینه ندارد ولی مدعی شده است که اگر به اطلاعات و جزئیات جدیدی در این رابطه دست یابد، سریعاً با رسانه‌ها به اشتراک خواهد گذاشت.

توانایی اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ چیزی‌ست که حتماً خیلی زیاد شنیده‌اید. اگر یکی از گوشی های میان‌رده یا پرچمدار سامسونگ گلکسی را در اختیار دارید، می‌توانید اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی هوشمند خود را روی رایانه مبتنی ویندوز ۱۰ خود نیز اجرا کنید. این قابلیت به موجب همکاری استراتژیک مایکروسافت و سامسونگ در دسترس کاربران گلکسی قرار دارد. شایان ذکر است که همه گوشی های سامسونگ از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند و تنها برخی از گوشی های گلکسی این شرکت کره‌ای قادر به انجام این کار هستند.

با این حال، از آنجایی که این مورد هنوز به تائید خود شرکت مایکروسافت نرسیده، پس این گزارش در حد یک حدس و گمان است و نباید آن را قطعی بدانیم. اما اگر ردموندی‌ها موفق به انجام این کار شوند، قطعاً بسیاری از کاربران اندروید به استفاده از رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ روی خواهند آورد.

نظر شما کاربران تکفارس در این باره چیست؟ آیا احساس می‌کنید که به اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی رایانه مبتنی بر ویندوز ۱۰ خود نیاز دارید؟ لطفاً نظر خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.