۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 
۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان که تحت عنوان بیماری کووید-۱۹ شناخته می‌شود، باعث شده تا بیشتر شرکت‌ها سیاست کار از راه دور را پیاده کنند و به موجب آن بسیاری از مردم، سفرهای خود را لغو کرده و عموماً در خانه می‌مانند. با این حال، ماندن در خانه نیز مانع از انجام برخی کارها و تماس و ارتباط با دوستان، خانواده و قرارهای کاری نمی‌شود. خوشبختانه، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های زیادی برای تماس تصویری و کنفرانس ویدئویی در دسترس قرار دارد که به شما کمک می‌کند تا با افراد مدنظر خود به راحتی ارتباط برقرار کنید؛ بسیاری از این برنامه‌ها نیز به صورت رایگان در دسترس قرار دارند.

البته باید اشاره کنیم که برخی از اپلیکیشن‌های مربوطه با مشکلات امنیتی متعددی در سال‌های اخیر مواجه بوده‌اند اما توسعه‌دهندگان آن‌ها نظیر اپل، فیسبوک، مایکروسافت و گوگل نسبت به رفع مشکلات امنیتی آن‌ها اقدام کرده و در این راستا به موفقیت‌هایی نیز رسیده‌اند.

اگرچه برای کنفرانس‌های ویدئویی نیاز به برنامه‌هایی است که از سوی شرکت یا سازمانی که در آن کار می‌کنید مورد تائید قرار گرفته و استفاده از آن توصیه شده باشد، اما اگر به دنبال گزینه مناسبی هستید که در این ایامِ فاصله اجتماعی، نیازتان را برطرف سازد، ما در این مقاله به معرفی هفت برنامه تماس تصویری رایگان پرداخته‌ایم که می‌توانید با بررسی آن‌ها، برای کارهای خود از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن برای تماس با دوستان (روی دستگاه‌های اپل)

FaceTime

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

فیس‌تایم، برنامه اختصاصی اپل برای تماس ویدئویی است. اگر از یکی از دستگاه‌های آیپد، آیفون یا مک استفاده می‌کنید، این برنامه روی آن‌ها به صورت یکپارچه عمل کرده و می‌توانید با مخاطبین خود، به شرطی که آن‌ها نیز از دستگاه‌های اپل استفاده کنند، نسبت به برقراری تماسی تصویری اقدام کنید. با اینکه هدف اصلی از برنامه فیس‌تایم چت تصویری است، اما اگر جایی هستید که اینترنت همراه یا Wi-Fi ضعیفی دارید، می‌توانید به صورت صوتی نیز با دوست خود تماس بگیرید. با عرضه iOS 12 در سال ۲۰۱۸ میلادی، اپل گزینه فیس‌تایم گروهی یا Group FaceTime را به این اپلیکیشن اضافه کرد که به موجب آن، قادر خواهید بود تا به صورت همزمان با ۳۲ نفر چت کنید؛ البته همه این ۳۲ نفر، باید از یکی از دستگاه‌های اپل استفاده کنند.

بهترین اپلیکیشن برای تماس با دوستان (روی دستگاه‌های موبایل)

WhatsApp

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

اپلیکیشن واتس‌اپ که به فیسبوک تعلق دارد، در سراسر جهان بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. استفاده از این برنامه ساده است و روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS کار می‌کند. واتس‌اپ، رمزنگاری سربسته‌ای را ارائه می‌دهد که به این معناست که تنها شما و کسی که پیامی را برای او ارسال می‌کنید، می‌تواند آنچه را که ارسال کرده‌اید ببیند. شما می‌توانید از این برنامه برای ارسال پیام یا برقراری تماس تصویری یا صوتی استفاده کنید. محبوبیت جهانی این پیام‌رسان، آن را به گزینه‌ای مناسب برای ارتباط با خانواده و دوستانتان در سراسر جهان تبدیل می‌کند.

بهترین اپلیکیشن برای چت‌های گروهی

Skype

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

برنامه اسکایپ که از سوی مایکروسافت عرضه شده، روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS، اندروید، ویندوز و مک در دسترس قرار دارد و از تماس‌های تصویری و صوتی و همچنین پیام‌های متنی پشتیبانی می‌کند. این برنامه رابط کاربری آسانی دارد و از حداکثر ۵۰ نفر در یک تماس صوتی پشتیبانی می‌کند (طبق گفته مایکروسافت، تعداد کسانی که می‌توانند در یک تماس تصویری از طریق اسکایپ شرکت کنند، به نوع دستگاهی دارد که از آن برای تماس تصویری استفاده می‌کنید بستگی دارد). همچنین برنامه اسکایپ این امکان را به شما می‌دهد تا تماس‌های تصویری خود را ضبط و ذخیره کنید و با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. امکان افزودن کپشن‌های زنده و زیرنویس نیز برای ارتباط‌های ویدئویی در این برنامه وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن برای ارسال پیام‌های ویدئویی

Marco Polo

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

اگر می‌خواهید با کسی چت تصویری داشته باشید اما انجام آن در همان لحظه میسر نباشد – شاید طرف مقابل وقت کافی نداشته باشد یا در یک منطقه زمانی دیگر زندگی می‌کند – برنامه مارکو پلو مناسب شماست. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید پیام‌های ویدئویی خود را برای افراد مشخص یا چت‌های گروهی ارسال کرده و افراد مدنظر نیز می‌توانند آن‌ها را تماشا کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. برخلاف برنامه اسنپ‌چت، مارکو پولو همه پیام‌های ویدئویی شما را ذخیره می‌کند، بنابراین می‌توانید گفتگوی خود را مرور کرده و البته، محدودیتی برای زمان پیام ویدئویی شما نیز وجود ندارد. از سوی دیگر، می‌توانید فیلترهای سرگرم‌کننده و افکت‌های صوتی متعددی به پیام ویدئویی خود اضافه کرده و گفتگوهای خود را جذاب‌تر کنید.

بهترین اپلیکیشن برای شیفته‌گان فیسبوک

Facebook Messenger

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

اپلیکیشن مسنجرِ فیسبوک، در وهله اول برای ارسال پیام متنی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما شامل گزینه تماس تصویری نیز می‌شود و همین مورد، آن را به بهترین گزینه برای کسانی تبدیل می‌کند که همیشه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر کسی که می‌خواهید با او صحبت کنید نیز یکی از کاربران فیسبوک مسنجر باشد، می‌توانید از طریق این برنامه تماس تصویری یا صوتی جدیدی را با او آغاز کنید. مانند برنامه اصلی فیسبوک و اینستاگرام، می‌توانید تصاویر یا ویدئوهای خود را به صورت موقت به عنوان استوری (Story) به فیسبوک مسنجر خود اضافه کنید.

بهترین اپلیکیشن برای کارهای تجاری

Zoom

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

برنامه زوم، ویژگی‌هایی نظیر کنفرانس‌های صوتی، چت و وبینار را روی دستگاه‌هایی از جمله تلفن همراه، رایانه‌های رومیزی و سیستم‌های اختصاصی زوم ارائه می‌دهد. این برنامه رایگان امکان میزبانی از حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده برای یک کنفرانس و ملاقات‌های دونفره نامحدود را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، اپلیکیشن زوم، نسخه‌های کوچک و بزرگی برای کارهای تجاری نیز دارد و اشتراک ماهانه نسخه شرکتی یا Enterprise آن ۲۰ دلار قیمت دارد. اگر شرکت شما از برنامه خاصی برای کنفرانس‌های ویدئویی استفاده نمی‌کند و شما از خانه مجبور به برقراری تماس با همکاران خود هستید، برنامه زوم بهترین گزینه برای تماس تصویری شما با شرکایتان خواهد بود.

بهترین اپلیکیشن برای کاربران گوگل و G Suite

Google Hangouts Meet

۷ اپلیکیشن رایگان برای تماس تصویری؛ مناسب برای فاصله اجتماعی - تکفارس 

برنامه Hangouts Meet گوگل ابزاری یکپارچه برای پلتفرم‌های تحت G Suite است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا از طریق لینک تحت وب با استفاده از لپ‌تاپ یا اپلیکیشن موبایل یا خط تلفن خود، در یک ملاقات تصویری شرکت کنند. اگر سازمان یا شرکت شما از G Suite استفاده می‌کند، می‌توانید لینک شرکت در کنفرانس ویدئویی را مستقیماً از طریق دعوت‌نامه Google Calendar ایجاد کنید. این اپلیکیشن، گزینه آسان و رایگانی برای کارهای تجاری است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید