این ۵ اپلیکیشن آلوده را هر چه سریع را از روی گوشی خود پاک کنید - تکفارس 
این ۵ اپلیکیشن آلوده را هر چه سریع را از روی گوشی خود پاک کنید - تکفارس 

این ۵ اپلیکیشن آلوده را هر چه سریع را از روی گوشی خود پاک کنید

افشین نوری
۸ آبان ۱۴۰۱ - 20:02
بدافزار گوگل پلی استور

پلی استور گوگل همیشه مورد سوء استفاده هکرها قرار گرفته است و ما علاوه بر اپلیکیشن‌های آلوده شاهد حضور بدافرازها نیز در این پلتفرم بوده‌ایم. 

یکی از شگردهای برخی بدافزارها این است که به کاربر هشدار به‌روزرسانی خود را می‌دهند اما آنچه در عمل در پس‌زمینه دستگاه شما اتفاق می‌افتد سرقت اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات شخصی‌تان است. 

در همین زمینه، یک موسسه تحقیقاتی به نام Threat Fabric درباره تروجان‌های بانکی جدید هشدار داده است که اطلات لاگین شما در حساب‌های بانکی و سایر اطلاعات مالی شما را می‌دزدند. بدافزارهایی که از نوع تروجان هستند همیشه در ظاهر یک اپلیکیشن قانونی به نظر می‌رسند اما واقعیت این است که آن‌ها اهداف دیگری را دنبال می‌کنند. 

نام یکی از جدیدترین این تروجان‌ها Sharkbot است که در یک اپلیکیشن مالی به نام Codice Fiscale یافت شده است. این اپلیکیش به‌محض نصب شدن به شما هشدار به‌‌روزرسانی می‌دهد و شما با نصب این به‌‌روزرسانی در واقع تروجان Sharkbot را روی دستگاه خود نصب می‌کنید و متاسفانه همه اطلاعات بانکی شما توسط آن به سرقت خواهد رفت. این تروجان در یک اپلیکیشن به نام File Manager Small, Lite نیز یافت شده است. 

تروجان بانکی بعدی Vultur نام دارد که در سه اپلیکیشن به نام‌های Recover Audio, Images & Videos,” “Zetter Authentication” و “My Finances Tracker” یافت شده است. این تروجان همه کلیک‌ها و ضربات انگشتان شما را در گوشی‌تان ردگیری می‌کند و آپدیت‌های جعلی به شما نمایش می‌دهد. 

توصیه ما این است که حتما قبل از نصب هر اپلیکیشنی از پلی استور حتما قسمت کامنت‌های آن را چک کنید و حتی اگر بعد از نصب متوجه رفتار مشکوکی از طرف یک اپلیکیشن شدید بلافاصله آن را پاک کنید.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید