آپدیت iOS 17.4 با قابلیت سایدلود اپلیکیشن منتشر شد - تکفارس 
آپدیت iOS 17.4 با قابلیت سایدلود اپلیکیشن منتشر شد - تکفارس 
آپدیت iOS 17.4 با قابلیت سایدلود اپلیکیشن منتشر شد - تکفارس 

آپدیت iOS 17.4 با قابلیت سایدلود اپلیکیشن منتشر شد

علیرضا بیات
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - 20:26
آپدیت iOS 17.4

امروز کمپانی اپل شروع به انتشار آپدیت iOS 17.4 کرده است تا با قوانین بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) به سرعت سازگار شود.

آپدیت iOS 17.4 پشتیبانی از اپ استورهای شخص‌ثالث را فراهم می‌آورد و شامل بسیاری از تغییرات اجباری می‌شود که DMA تبیین کرده است، اما در نظر داشته باشید که تمام این تغییرات منحصر به بازار اتحادیه اروپا خواهد بود و فقط آنجا در دسترس هستند.

هر مرورگری به جز مرورگر سافاری اپل اکنون امکان استفاده از موتور رندر دلخواه خود را خواهد داشت و دیگر مجبور به استفاده از ابزار توسعه اپل نخواهد شد. همچنین وقتی که برای اولین بار مرورگر سافاری را باز و اپدیت جدید را نصب کنید با صفحه امکان انتخاب مرورگر مواجه خواهید شد.

دیگر موردی که کاربران اپل در اتحادیه اروپا از آن بهره خواهند برد این است که قابلیت NFC با کیف پول و برنامه‌های بانکی جایگزین نیز کار خواهد کرد و دیگر شما منحصرا مجبور به استفاده از Apple Pay نخواهید گشت.

این تمام موارد مخصوص بازار اتحادیه اروپا می‌باشد. این آپدیت جدید شامل ترجمه اتوماتیک پادکست‌ها به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی خواهد بود و همچنین شامل شکلک‌های جدیدی همچون قارچ، ققنوس، لیمو، زنجیر شکسته و سر تکان دادن خواهد شد. دو مشکل امنیتی گزارش شده نیز در این آپدیت مرتفع گردیده است، پس بی‌شک شما باید هرچه سریع‌تر این آپدیت را نصب نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید