رسوایی دیگر برای فیسبوک - تکفارس 
رسوایی دیگر برای فیسبوک - تکفارس 
رسوایی دیگر برای فیسبوک - تکفارس 

رسوایی دیگر برای فیسبوک

امیر محمد مریخی
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 23:00
رسوایی دیگر برای فیسبوک - تکفارس 

درست وقتی که فکر میکردیم فیسبوک قرار است خود را جمع و جور کند و به حریم خصوصی کاربرانش احترام بگذارد، اتفاقی رخ داد که باعث شد بار دیگر به این کمپانی شک کنیم و فکر کنیم که چه بلایی دارد بر سر فضای مجازی می‌آید.

در روز جمعه، تومِر بار، رییس بخش مهندسی فیسبوک اعلام کرد: ” تیم داخلی ما یک باگ API عکس پیدا کرده که ممکن است حساب کاربرانی را که از طریق فیسبوک به برنامه‌های دیگر وارد شده باشند را آلوده کرده باشد و به برنامه های ثرد پارتی دسترسی داده باشد تا به عکس‌های آن‌ها دست پیدا کنند”

در نقل قولی از MSN New تومر اضافه کرد که فیسبوک مشکل را حل کرده است، اما در بازه زمانی ۱۲ روزه بین ۱۳ سپتامبر تا ۲۵ سپتامبر برخی از برنامه‌های ثرد پارتی به تعداد زیادی از عکس‌های کاربران دسترسی داشتند. تومر همچنین اشاره کرد که بیش از ۱۵۰۰ برنامه از ۸۷۶ توسعه دهنده آلوده شده بودند. هرچند که معلوم نیست آیا این عکس‌‌ها توسط کسی دیده شده‌اند یا خیر.

تومر همچین گفت:

” ما متاسفیم که این اتفاق رخ داد، در هفته آینده ما تجهیزاتی در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهیم داد که به آن‌ها در پیدا کردن افرادی که توسط این باگ آلوده شده‌اند و از برنامه‌های آن‌ها استفاده میکنند کمک خواهد کرد. همچنین با این توسعه دهندگان همکاری خواهیم کرد تا عکس‌های آلوده شده را حذف نمایند.

امسال برای فیسبوک و موسس آن مارک زاکربرگ سال خوبی نبوده است. در آپریل شاهد آن بودیم که از حساب کاربری بیش از ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک توسط Cambridge Analytica استفاده شده بود؛ آن هم بدون اجازه آن‌ها. در اکتبر ایمیل و شماره تلفن بیش از ۳۰ میلیون کاربر در اختیار هکرها قرار گرفت و در نهایت از مارک زاکربرگ خواسته شد تا در مقابل مجلس سنا شهادت دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید